آفتاب

عامل انفجار خودرو در ریاض، عربستانی است

عامل انفجار خودرو در ریاض، عربستانی است

وزارت کشور عربستان اعلام کرد یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی ایست بازرسی در ریاض منجر به کشته شدن راننده آن و زخمی شدن دو نفر از نیروهای پلیس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد: هنگام اذان مغرب و در یکی از ایست های بازرسی در مسیر «الحائر» به سمت ریاض یک خودروی مظنون توسط پلیس متوقف شد که بلافاصله بعد از توقف خودور توسط راننده منفجر و راننده آن کشته شد.

وزارت کشور عربستان افزود: در نتیجه این انفجار دو نفر از نیروهای امنیتی مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، این در حالی است که نهادهای امنیتی در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: بعد از انجام تحقیقات معلوم شد که راننده خودرو فردی به نام «عبد الله فهد عبدالله الرشید» داری ملیت عربستانی و ۲۲ ساله بوده است. وی سابقه خروج از عربستان ندارد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که عامل این حمله پیش از منفجر کردن خودرو در نزدیکی ایست بازرسی، دایی خود به نام «راشد ابراهیم الصفیان» را در منزل خود به قتل رسانده است. این در حالی است که برخی مراجع در عربستان نسبت به رواج پدیده خویشاوند کشی هشدار داده اند؛ چرا که روز سه شنبه گذشته نیز یک تروریست پدر خود را با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساند.

کد N891380

وبگردی