آفتاب
در پی توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد؛

سفر قریب‌الوقوع هیات تجاری اقتصادی ایتالیا به ایران

سفر قریب‌الوقوع هیات تجاری اقتصادی ایتالیا به ایران

در پی توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا از سفر قریب‌الوقوع یک هیات تجاری اقتصادی ایتالیایی به تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی اظهار کرد: توافق با ایران برای ایتالیا به منزله امکان ظهور سیستم تجاری ایتالیا با تمام توان در بازاری بسیار مهم است که در حال حاضر حدود 80 میلیون مصرف کننده دارد.

وی ادامه داد:‌ توافق هسته‌ای یک گام اساسی برای ثبات در منطقه بوده و باعث شده است تا با خوشبینی به فرصت‌های اقتصادی که پیش روی ما (ایتالیا) باز شده است بنگریم.

گوئیدی گفت: فناوری و محصولات ایتالیایی هنوز در بازار ایران محبوب هستند و امیدواریم بتوان به زودی به یک مسیر همکاری دوجانبه دست یابیم که ما را به سطوح همکاری گذشته و قبل از تحریم‌ها بازگرداند.

این مقام ایتالیایی همچنین از ماموریت اقتصادی و تجاری کشورش در ایران طی اوایل هفته آینده خبر داد.

براساس این گزارش اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران روز گذشته در شهر رم نشستی تشریحی برای تجار ایتالیایی که قصد همکاری با ایران را دارند با حضور جهانبخش مظفری سفیر کشورمان در ایتالیا برگزار کرد.

همچنین یک هیات تجاری اقتصادی از ایتالیا به منظور گفت‌وگو با طرف ایرانی و ایجاد زمینه جهت گسترش روابط تجاری و صنعتی روز یکشنبه عازم تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا این هیات اقتصادی به ریاست آدولفو اورسو قائم مقام سابق وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در سفر سه روزه خود به تهران با طرف ایرانی در شرکت توانیر، شهرداری تهران، مسئولان شهری و دانشگاهی قزوین و سایر بخش‌ها ملاقات خواهند کرد.

سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد که هیات مزبور قصد مذاکره با طرف ایرانی درخصوص فعالیت‌های مختلف از جمله خطوط انتقال برق و تجهیزات مربوطه، جمع آوری و تفکیک زباله‌های بیمارستانی و شهری، صنایع غذایی به ویژه صنعت غلات، مجتمع‌های تفریحی و ورزشی، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری برای تولید انرژی خورشیدی، صنایع وابسته به منابع آبی، همکاری‌های نمایشگاهی، همکاری‌های بندری و همکاری‌های دانشگاهی به خصوص بین دانشگاه امام خمینی در قزوین و دانشگاه شهر پروجا دارد.

انتهای پیام

کد N891255

وبگردی