آفتاب

وزیر خارجه چین: کارگروه رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین تشکیل شد

وزیر خارجه چین: کارگروه رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین تشکیل شد

ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین به استناد توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 خبر داد.
وزیر خارجه چین: کارگروه رسیدگی به موضوع راکتور آب سنگین تشکیل شد
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در گفت و گویی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین متن آن را منتشر کرد، گفت: ریاست این کارگروه که کشورهای آلمان، فرانسه، چین، آمریکا، روسیه و انگلیس عضو آن هستند، با چین و آمریکا خواهد بود.

وی گفت: پکن در حال رایزنی با تهران در این زمینه است.

وزیر امور خارجه چین گفت: موضوع راکتور آب سنگین اراک یکی از مباحث مهم در جریان مذاکرات هسته ای بود و چین در زمینه حل اختلافات مربوط به این راکتور نقشی محوری ایفا کرد.

«وانگ» گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 بر لزوم بهره گیری ایران از ظرفیت ها و تجربیات چین در حوزه راکتور آب سنگین تاکید دارند.

وی با تمجید از تلاش ها و جدیت طرف های مذاکراتی تاکید کرد: توافق هسته ای چشم انداز همکاری های تهران - پکن را بیش از پیش روشن تر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه چین گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین همواره دو شریک تجاری مهم در آسیا بوده اند و همواره مبنای مستحکم و قدرتمندی برای همکاری های دو کشور وجود داشته است که دستیابی به توافق تاریخی هسته ای، روابط دو کشور بیش از پیش گسترده تر خواهد شد.

«وانگ» گفت: لغو تحریم های اقتصادی ایران به عنوان نتیجه توافق هسته ای، روابط تهران با کشورهای دنیا را متحول خواهد ساخت.

وزیر امور خارجه چین گفت: عملیاتی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 در نهایت حرکتی مفیدی در راستای منافع ملت های جهان به ویژه دو ملت ایران و چین خواهد بود.

26149

کد N891191

وبگردی