آفتاب

لیبی شورای امنیت را مسئول نفوذ تروریسم در این کشور می‌داند

لیبی شورای امنیت را مسئول نفوذ تروریسم در این کشور می‌داند

نماینده لیبی در سازمان ملل، شورای امنیت را مسئول غیر مستقیم ادامه درگیری‌ها و نفوذ تروریسم در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ابراهیم الدباشی، نماینده لیبی در سازمان ملل در سخنرانی که در شورای امنیت داشت با شکایت از کمیته تحریم شورای امنیت گفت این کمیته به درخواست کمک لیبی در مارس گذشته مبنی بر ارسال سلاح، تانک و جنگنده برای مقابله با گروه تروریستی داعش پاسخی نداد.

الدباشی در ادامه به شدت از مخالفت شورای امنیت برای کاهش محدودیت‌های تحریم تسلیحاتی که بر این کشور اعمال شده انتقاد کرد و شورای امنیت را مسئول غیرمستقیم ادامه درگیری‌ها در لیبی و نفوذ تروریسم در این کشور دانست.

نماینده لیبی در سازمان ملل بر لزوم حمایت از دولت کشورش در تشکیل ارتش قدرتمند تحت کنترل غیرنظامیان تاکید کرد.

به موجب تحریم تسلیحاتی که سازمان ملل در سال 2011 علیه دولت لیبی اعمال کرد دولت طبرق که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است اجازه یافت با موافقت کمیته شورای امنیت اسلحه وارد کند اما بیش از نیمی از اعضای این کمیته که شامل 15 عضو است این درخواست را رد کرده و باعث شدند دولت دارای مشروعیت بین المللی لیبی در روند مقابله با گروه‌های تندرو در کشور با مانع مواجهه شود.

در همین نشست برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی با تاکید بر اینکه باب توافق همچنان باز است از گروه‌های لیبیایی دعوت کرد توافقنامه "صخیرات" را امضا کنند.

طرف‌های درگیر لیبی که در صخیرات حضور یافتند شنبه گذشته توافق نامه "صلح و سازش" را به صورت ابتدایی امضا کردند تا راهی برای تشکیل دولت وحدت ملی لیبی باز شود اما در این مذاکرات نمایندگان کنگره منحل شده لیبی حضور نیافتند.

انتهای پیام

کد N891178

وبگردی