آفتاب

سرمدی: جهان اسلام چاره ای جز همکاری برای حل مشکلات خود ندارد / اشتراکات ما بیشتر از اختلافات است

سرمدی: جهان اسلام چاره ای جز همکاری برای حل مشکلات خود ندارد / اشتراکات ما بیشتر از اختلافات است

قائم مقام وزیر خارجه در جمع سفرای کشورهای اسلامی گفت: جهان اسلام چاره ای جز همکاری برای حل مشکلات خود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در مراسم ضیافت افطاری سفرای کشورهای اسلامی با تبریک ماه مبارک رمضان به لزوم همبستگی و همیاری هر چه بیشتر میان مسلمانان اشاره و تاکید کرد: جهان اسلام چاره ای جز چنگ زدن به ریسمان الهی و همکاری و همفکری برای حل مشکلات خود ندارد و باید بدانیم مشترکات ما بیشتر از اختلافات مان است. وی با ابراز تأسف از بروز مشکلاتی همچون خشونت و افراطی گری در جهان اسلام که متاسفانه به نام دین هم صورت می گیرد به توطنه های دشمنان مشترک همچون رژیم صیونیستی اشاره و نسبت به حفظ هوشیاری همه کشور های اسلامی در قبال این توطئه ها هشدار داد.
آقای سرمدی مسأله فلسطین و قدس شریف را همچنان مسأله اول جهان اسلام دانست و رژیم صهیونیستی را ریشه همه تندروی ها در جهان اسلام خواند.
قائم مقام وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود در جمع سفرای کشورهای اسلامی به توافق هسته ای اخیر ایران با قدرت های جهانی اشاره کرد و افزود: ما از ابتدا معتقد بودیم این یک بحران ساختگی و غیرضروری بوده و باید با مذاکره به آن پایان داد و خوشحالیم که آنرا با موفقیت به پایان رساندیم و وارد فاز بعدی آن شدیم. سرمدی ضمن برشمردن اهم دستاوردهای ایران در این توافق، آنرا الگویی برای حل همه بحران های غیر ضروری خواند.
در ابتدای این مراسم سفیر فلسطین در ایران به عنوان مقدم السفرای مقیم ایران ضمن تبریک پیروزی جمهوری اسلامی به دولت و ملت ایران و شخص وزیر امور خارجه در توافق هسته ای با قدرتهای جهانی، موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را موفقیت همه کشورها اسلامی خواند. این مراسم با برپایی نماز مغرب و عشاء و صرف افطاری خاتمه یافت

49261

کد N891133

وبگردی