آفتاب
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان مطرح کرد:

پیگیری سیاست تعامل با بنگاه‌های اقتصادی بدهکار به تامین‌اجتماعی

پیگیری سیاست تعامل با بنگاه‌های اقتصادی بدهکار به تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ضمن اشاره به چالش‌ها و تبعات اجتماعی مربوط به مطالبات معوقه 700 میلیارد تومانی این سازمان در استان گفت: علی‌رغم سیاست تعاملی با مجموعه های بدهکار مجبور شده‌ایم که ماه‌گذشته از اهرم‌های قانونی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خلیج‌فارس، سیدفاضل حیدری بلوکی در نشستی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس سخن می‌گفت، ارایه خدمات غیر حضوری و اینترنتی در قالب نهضت تامین‌اجتماعی الکترونیک را به عنوان مهمترین استراتژی سازمان نام برد.

وی افزود: این طرح تحول آفرین قرار است در چند گام انجام شود که در گام نخست ارسال لیست غیرحضوری از طریق اینترنت، ابلاغ الکترونیکی و پرداخت غیرحضوری حق بیمه کارگران، رانندگان و حرف و مشاغل آزاد در استان هرمزگان اجرایی شده است.

حیدری ادامه‌داد: سامانه صدور دفترچه متمرکز در کلیه 16 شعبه تامین اجتماعی در استان فعال شده و در آینده نیز طی یک برنامه زمانبندی و پس از فراهم‌شدن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، دفترچه الکترونیک صادر خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در ادامه گزارشی از عملکرد این سازمان بیمه‌گر به اعضای شورای شهر ارایه کرد و گفت: مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: 54 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که تا پایان سال 93 جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان به بیش از 858 هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته آن سه درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از این جمعیت، 295 هزار بیمه شده اصلی و 59 هزار مستمری بگیر اصلی هستند.

حیدری بلوکی با اشاره به مطالبات معوقه از کارگاه‌های مختلف گفت: در استان هرمزگان بالغ بر 700 میلیارد تومان تا پایان سال 93 مطالبات معوقه داریم. علی‌رغم سیاست تعاملی با مجموعه‌های بدهکار مجبور شده‌ایم که ماه گذشته از اهرم‌های قانونی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش ما این است که هیچ‌گونه اختلالی در بحث پرداخت تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایجاد نشود. زیرا یک‌ساعت تاخیر در پرداخت‌ها نیز تبعات اجتماعی به بار خواهد آورد.

حیدری بلوکی با بیان اینکه 28 واحد بیمه‌ای در سطح هرمزگان فعالیت دارند، از پیگیری اخذ مجوز راه‌اندازی شعبه چهار بندرعباس در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد و گفت: چنانچه مشکل زیر ساخت‌های مخابراتی برطرف شد، راه‌اندازی سه شعبه اقماری نیز در برنامه اجرایی امسال قرار دارد.

پرویز سالاری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه علنی شورای شهر بیان کرد: شورای چهارم با دعوت از مدیران مرتبط با خدمات شهری به دنبال ایجاد تعامل بین دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی گفت: انتظار ما این است که بتوانیم با اداره کل تامین اجتماعی کارهای مشترکی انجام دهیم.

سالاری بیان کرد: به دنبال این هستیم که شاخص خدمت‌رسانی به شهروندان بویژه بخش سلامت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی و همچنین خدمات‌رسانی به آنها هر چه بهتر و بیشتر با همکاری سازمان تامین اجتماعی در راستای خدمات‌رسانی افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N891112

وبگردی