آفتاب
النشره گزارش داد:

ایران بزرگترین برنده توافق هسته ای با غرب است

ایران بزرگترین برنده توافق هسته ای با غرب است

یک رسانه لبنانی در گزارشی به تشریح برندگان و بازندگان توافق هسته ای ایران و ۱+۵ پرداخت و ایران را بزرگترین برنده این توافق معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری النشره در گزارشی تحت عنوان «توافق هسته ای ایران: برندگان و بازندگان چه کسانی هستند» نوشت: پس از توافق اخیر ایران و ۱+۵ دیگر جهان مثل قبل نخواهد بود. ایران بزرگترین برنده این توافق بود و توانست دستاوردهای بسیار مهمی را کسب کند.

در ادامه گزارش گفته شده است: حق ایران در غنی سازی اورانیوم و دستیابی به دانش هسته ای به رسمیت شناخته شد و همچنین در مورد رفع تحریم های ایران موافقت صورت گرفت.

النشره در ادامه نوشت: دومین برنده این توافق «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا است کسی که در تاریخ از او یاد خواهد شد که یک توافق تاریخی را به ثمر رساند و به قطع [رابطه] با جمهوری اسلامی ایران پایان داد امری که پس از گذشت چند دهه رخ داد.

این توافق به آمریکایی ها اجازه خواهد داد تفاهم نامه های امنیتی و سیاسی با ایرانی ها در منطقه امضا کنند و ایران هم پیمان واشنگتن در جنگ با داعش خواهد شد بدون اینکه یک نظامی آمریکایی در میدان نبرد حضور داشته باشد.

این رسانه لبنانی در این گزارش به بازندگان توافق هسته ای ایران و ۱+۵ اشاره و اعلام کرد: اسرائیل، عربستان سعودی و هم پیمانان آن کسانی هستند که از امضای این توافق خسارت دیده اند چرا که این توافق، ایران را از انزوا خارج کرد و توانست تلاش های تل آویو و ریاض و هم پیمانان آنها در افزایش نفوذشان در منطقه را به شکست بکشاند.

کد N891020

وبگردی