آفتاب

نهاوندیان از توافق هسته ای به مراجع عظام گزارش داد

نهاوندیان از توافق هسته ای به مراجع عظام گزارش داد

رئیس دفتر رئیس جمهور هدف ازدیدار با مراجع تقلید را ارائه گزارشی از مذاکرات هسته ای خواند و گفت: دست یابی به همدلی مطلوب با استفاده از راهنمایی مراجع درموضوع توافق هسته ای هدف اصلی سفر به قم ومشهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور برای ارائه گزارشی از روند مذاکرات به قم و مشهد سفر کرده بود .

رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه های دولت، مراجع تقلید قم و مشهد را در جریان مهمترین محورها، جزئیات و دستاوردهای توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۵+۱ قرار داد.

نهاوندیان در این سفر با مراجع اعظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی،موسوی اردبیلی، وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دفتر رییس جمهور در پایان سفر به مشهد و قم و دیدار با پنج تن از مراجع عظام تقلید، گفت: برای دولت مایه افتخار است که در همه مسیر خدمت از راهنمایی های مراجع و علما بهره بگیرد.

محمد نهاوندیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید وظیفه خود می داند در مسایل مهم و اساسی گزارشی به مراجع و علما تقدیم کند، افزود: لازم بود در خصوص موضوع هسته ای به عنوان مسئله ای ملی و مهم گزارشی بهنگام از آخرین تحولات و دستاوردها تقدیم مراجع عظام کرده و از راهنمای های این بزرگواران بهره مند شویم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهارداشت: در دیدارهای امروز نیز مثل دفعات قبل از مراتب محبت، حمایت و کمک مراجع معظم بهره مند شدیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در مسایل مهمی که جنبه ملی دارد نیاز به انسجام و همبستگی عمومی و در سطوح بالا داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با دوراندیشی و درایت سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند و به سبب اینکه امسال مسایل مهمی پیش رو داریم از جمله مسئله هسته ای باید با همدلی بیشتر برای حل مشکلات تلاش کنیم و به خصوص در حال حاضر که توافق هسته ای نیز حاصل شده است، باید با راهنمایی مراجع بزرگوار به همدلی مطلوب و مورد نظر دست یابیم.

نهاوندیان در پایان با بیان اینکه حاصل این دیدارها تاکید بر ضرورت انسجام و همدلی بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم با انرژی معنوی که از این دیدارها گرفتیم بتوانیم به نحو بیشتر و مطلوب تری خدمت رسانی دولت به مردم عزیز را ادامه دهیم.

کد N891018

وبگردی