آفتاب

سفیرایران در باکو: مذاکره و دیپلماسی می‌تواند مانع جنگ شود

سفیرایران در باکو: مذاکره و دیپلماسی می‌تواند مانع جنگ شود

سفیر کشورمان در آذربایجان گفت : توافق وین ثابت کرد که مذاکره و دیپلماسی می‌تواند مانع جنگ و درگیری در جهان شود.

به گزارش ایسنا، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: توافق ایران با گروه 1+5 غلبه منطق ایران را در مذاکره به جهانیان نشان داد.

وی توافق ایران با گروه 1+5 را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: این توافق پیروزی بزرگی برای کشورهای منطقه و همسایه های جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد.

پاک آیین افزود: غربی ها پس از چندین سال مذاکره و اعمال فشار و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با ملت ایران با زور و با زبان تحقیر سخن بگویند.

وی ایران را کشوری موثر و قدرتمند در منطقه خواند و افزود: این موفقیت زمینه خوبی را برای توسعه همکاری منطقه ای در زمینه مختلف با کشورهای همسایه فراهم خواهد کرد.

سفیر کشورمان در باکو با بیان اینکه برنامه صلح آمیز هسته ای و حفاظت از دستاوردهای کشورمان در زمینه هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه غربی ها از اهداف بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای است ، تاکید کرد: با حمایت های ارزشمند مقام معظم رهبری و پشتیبانی آحاد مردم بزرگ ایران اسلامی و تلاش های مجدانه تیم هسته ای این توفیق حاصل شد.

سفیر کشورمان به معضلات جدی موجود در منطقه خاورمیانه و جنایات گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی نیز اشاره و از حمایت غربی ها از این گروه ها انتقاد کرد و گفت: با توافق اخیر امید می رود فضای خوبی برای مبارزه با تروریسم در منطقه فراهم شود.

همچنین پاک آیین از مردم آذربایجان بخاطر تبریک این توفیق بزرگ و عدم همراهی آنان با تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در گذشته قدردانی کرد و با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به مردم آذربایجان افزود: توافق اخیر به گسترش بیش از پیش روابط ایران و آذربایجان کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سفیر کشورمان از تبادل هیئت های سیاسی اقتصادی در سطوح بالا بین دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار می شود.

وی همچنین از اعزام گروهی از اصحاب رسانه جمهوری آذربایجان به استان زنجان در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

کد N890632

وبگردی