آفتاب

اوباما خواستار اصلاح گسترده سیستم قضایی آمریکا شد

اوباما خواستار اصلاح گسترده سیستم قضایی آمریکا شد

رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار اصلاح گسترده در سیستم قضایی کشورش شد. این اصلاحات شامل دادن حق رای به مجرمان سابق، محدود کردن استفاده از زندان انفرادی و پایان دادن به حکم‌های لازم ‌الاجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در هفته‌ای که حکم زندان 46 تن از مجرمان مربوط به مواد مخدر را تخفیف داد، بسته‌ای از اصلاحات سیستم قضایی را با هدف کاهش جمعیت این زندان به طور خلاصه شرح داد.

وی گفت: آمریکا 35 تبعه آمریکایی به همراه چند آفریقایی- آمریکایی و تبعه آمریکای لاتین را به طور نامتناسبی به خاطر جرائم غیرخشونت‌آمیز مواد مخدر زندانی کرده است.

وی افزود: سیستم قضایی کیفری ما به اندازه‌ای که باید باهوش نیست. این سیستم آن‌طور که باید امنیت ما را تضمین نمی‌کند. این سیستم آنقدر که باید عادلانه نیست. حبس‌های گسترده کشور ما را به مراتب بدتر می‌کند.

اوباما ادامه داد: برخی دشمنان هستند که باید زندانی شوند اما بسیاری از موارد وجود دارد که این مجازات به تنهایی برای آن جرم کافی نیستند. اگر شما توزیع‌کننده دون‌پایه مواد مخدر هستید یا آزادی مشروط خود را نقض کرده‌اید، به جامعه بدهکار هستید اما نه 20 سال.

اوباما با دستوری که درخصوص بررسی استفاده از زندان انفرادی داده و از لغو حبس کوتاه‌مدت برای جرائم غیرخشونت‌آمیز مواد مخدر حمایت کرده باعث تحسین اعضای «انجمن ملی برای پیشرفت رنگین‌پوستان» شده است.

اوباما گفت، نشانه‌هایی از توافق احتمالی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سال‌جاری میلادی درخصوص برخی اصلاحات وجود دارد.

وی همچنین خواستار تغییر فرهنگ عامه‌ای شد که تجاوز در زندان‌ها را به طنز می‌نگرند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما نباید تجاوز در زندان را تحمل کنیم و نباید در فرهنگمان درباره آنها طنز بسازیم.

وی همچنین خواستار ارائه حق رای به زندانیان سابق شد.

انتهای پیام

کد N890593

وبگردی