آفتاب
نایب‌رئیس هیات مدیره ستاد دیه اعلام کرد

آزادی ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور

آزادی ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور

نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور گفت: امسال با جمع آوری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار توانسته ایم ۸ هزار زندانی را در سطح کشور آزاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر یساقی سه شنبه شب در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با حمایت و همراهی مردم، سال گذشته مجموعا 8 هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد با نیاز مالی 4 هزار و 500 میلیارد ریال آزاد شدند.

به گفته وی، نیاز مالی زندانیان آزاد شده سال گذشته مجموعا 9 هزار میلیارد ریال بود که 50 درصد آن را اولیای دم و صاحبان خسارت دیده گذشت کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به تصادفاتی که صورت می گیرد ما شاهد آثار نامطلوبی در سطح جامعه هستیم و در پی این تصادفات آسیب های اجتماعی همچون بی سرپرست شدن خانواده‌ها و از دست دادن بخشی از سلامتی افراد همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه غفلت و بی عدالتی در شان ملت جمهوری اسلامی ایران نیست باید گام های بلندی در این راستا برداشته شود و ریشه این مساله را در سطح جامعه از بین برد.

یساقی با اشاره به فعالیت ستاد دیه کشور، اظهار کرد: ستاد دیه کشور طی 20 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده که در همان سال اول توانست تعداد 156 نفر را آزاد کند و در طول این 20 سال بیش از 86 هزار نفر به کمک مردم خیر آزاد و به آغوش خانواده برگشتند.

یساقی همچنین از وجود 8 هزار و 500 زندانی دیگر جرایم غیر عمد در زندان های کشور خبر داد و اضافه کرد: برای آزادی این تعداد زندانی به 8 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین 50 درصد آن، این تعداد زندانی تا دو ماه پس از ماه مبارک رمضان به آغوش گرم خانواده باز می‌گردند.

نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور تصریح کرد: برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور آزادی زندانیان غیر عمد در سال جاری 250 جشن گلریزان در شهرهای مختلف کشور و در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده که بیشتر این جشن ها برگزار شده است.

وی، به مبالغ جمع آوری شده جشن های گلریزان ماه رمضان امسال اشاره نکرد و افزود: بیشتر زندانیان جرایم غیر عمد را 4 گروه سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی تشکیل می دهند.

انتهای پیام

کد N890503

وبگردی