آفتاب
تحولات امنیتی عراق؛

۶۳ کشته در درگیری ها و عملیات نظامی در مناطق مختلف عراق

۶۳ کشته در درگیری ها و عملیات نظامی در مناطق مختلف عراق

۵۱ تروریست داعش و ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی عراق در درگیری ها و بمباران پایگاه های داعش در مناطق مختلف عراق کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، درگیری ها در مناطق مختلف عراق در حالی ادامه دارد که تروریست های داعش موج جدیدی از اعدام ها در نینوا را شروع کرده و به حملاتی را علیه نیروهای مردمی در استان دیالی شروع کرده اند.

«شیرزاد خولی» از نیروهای پیشمرگه کُرد گفت: درگیری ها بعد از آن به وجود آمد که نیروهای پیشمرگه حملات تروریست های داعش به پایگاه های نظامی خود در سنجار را ناکام گذاشتند. وی افزود: ۱۳ نفر از تروریست های داعش در درگیری ها کشته شدند.

خولی با اشاره به اینکه جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش با هماهنگی نیروهای پیشمرگه دو پایگاه این گروهک را در منطقه «حردان» واقع در شمال سنجار بمباران کردند، افزود: این بمباران منجر به هلاکت دست کم ۷ تروریست داعشی و تخریب کامل دو پایگاه این گروهک شد.

«احمد الجبوری» یکی از افسران پلیس استان نینوا در مورد آخرین اعدام های داعش در شهر موصل گفت: تروریست های داعش ۱۰ نفر را با شلیک گلوله در مرکز شهر موصل به اتهام روزه خواری اعدام کردند.

«عدنان التمیمی» رئیس شورای شهرستان المقدادیه نیز گفت: نیروهای مردمی در روستاهای «اللهیب» واقع در شمال المقدادیه حمله تروریست های داعش را ناکام گذاشتند و همچنان ده ها نفر از تروریست ها تلاش می کنند کنترل روستاها را در اختیار گیرند.

وی افزود: درگیری ها میان طرفین به مدت ساعت ها ادامه داشت تا اینکه نیروهای مردمی با حمایت نیروهای ارتش توانستند تروریست های داعش را مجبور به عقب نشینی به سمت منطقه «الزور» کنند، منطقه ای که در حال حاضر پایگاه مهم گروهک داعش در المقدادیه به شمار می رود.

در استان صلاح الدین نیز «غزوان الجبوری» از نیروهای عراقی گفت: عناصر داعش با یک خودروی بمبگذاری شده و سلاح های متوسط به پایگاه نیروهای مردمی در نزدیکی مسجد السفار در مرکز شهر بیجی حمله کردند که در نتیجه آن ۱۱ نفر از نیروهای مردمی و ارتش به شهادت رسیده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند، همچنین ۱۲ نفر از تروریست های داعش در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر «علی ابراهیم» فرمانده «عملیات الجزیره و البادیه» عنوان کرد: نیروهایی از عملیات الجزیره و البادیه با حمایت نیروهای عشایر توانستند در یک عملیاتی کم نظیر علیه پایگاه های داعش در منطقه «الکصریات» واقع در ۹۰ کیلومتری غرب الرمادی، ۱۹ نفر از آنها را به هلاکت برسانند و ۴ خودروی نظامی حامل سلاح سنگین را منهدم کنند.

گفتنی است وزارت دفاع عراق روز دوشنبه از شروع عملیات نظامی برای آزادسازی استان الانبار از کنترل تروریست های داعش خبر داد.

کد N890489

وبگردی