آفتاب

روحانی: عده​ای از مذاکره می​ترسیدند و از گوشه و کنار شعار می​دادند/بیش ازحذف تحریم​ها پیش رفتیم

روحانی: عده​ای از مذاکره می​ترسیدند و از گوشه و کنار شعار می​دادند/بیش ازحذف تحریم​ها پیش رفتیم

حجت الاسلام حسن روحانی بار دیگر با تاکید بر اینکه مذاکره، یک «فن» فراتر از بیانیه خواندن است، از زبردستی تیم مذاکره کننده ایران یاد کرد و از دستاوردهایی خبر داد که بیش از لغو تحریم سالهای اخیر بوده است.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور در مراسم ضیافت افطار با ورزشکاران که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: ورزشکاران با تلاش خود و کسب جام‌های افتخار در میدان‌های مسابقه نام ایران را پرافتخارتر در سطح جهان مطرح می‌کنند و پرچم ایران را به اهتزاز درمی‌آورند و دید جدیدی را به دنیا نسبت به ایران ایجاد می کنند و تیم هسته‌ای ما در این مذاکرات نیز با افتخار نام ایران و پرچم ایران را بالا بردند. ورزشکاران! در میدان‌های مسابقه تلاش می‌کنید و افتخارات‌تان این است که با جام برمی‌گردید و تیم مذاکره کننده ما هم در مسابقه سیاسی "برجام" را برای ما آورد.

وی با اشاره به استقامت و ایستادگی، تشویق و حضور همیشگی مردم ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز با هدایت‌ها و ارشادهای‌شان تیم هسته‌ای را حمایت کردند، قوای دیگر نیز حمایت‌های خود را در این راستا انجام دادند و کار عظیم و بزرگی انجام شد و همه دست به دست هم دادیم تا به این پیروزی رسیدیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه قرار بود تیم مذاکره کننده تحریم‌ها را بردارد اما قدمی جلوتر رفت و تحریم فروش هواپیما را که جزو مباحث هسته‌ای نبود و برای حدود 30 سال پیش بود را برطرف کرد، افزود: همچنین تحریم فروش مواد غذایی، پسته و فرش به آمریکا که سال‌ها تحریم شده بود برداشته و از طرف دیگر تحریم شرکت‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکا نیز که از موضوعات گذشته بود و مربوط به مباحث هسته‌ای نمی‌شد برطرف شد.

اهم سخنان رئيس جمهور را به نقل از ايسنا بخوانيد:

2727

 

کد N890473

وبگردی