آفتاب
سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا:

ایران کمک های خود به مقاومت در غزه و لبنان را تشدید خواهد کرد

ایران کمک های خود به مقاومت در غزه و لبنان را تشدید خواهد کرد

مایکل اورن گفت به دنبال توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران، کمک های این کشور به گروه های مقاومت در غزه و لبنان تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت که متعاقب توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران، این کشور کمک های خود به گروه های مقاومت در غزه و لبنان ارسال را تشدید خواهد نمود.

«مایکل اورن» گفت: مشکل کنونی این است که میلیاردها دلار از دارایی های بلوکه ایران را چگونه باید به این کشور تحویل داد.

سفیر سابق رژیم اشغالگر قدس در واشنگتن مدعی شد: پس از لغو تحریم ها به ویژه تحریم های مالی، ایران پول زیادی را به دست خواهد آورد و لذا کمک های خود را نیز به مقاومت در لبنان و غزه بیشتر خواهد کرد.
اورن ادامه داد: اسرائیل نه در مذاکرات شرکت کرده و نه توافق حاصله وین را قبول دارد، لذا باید به مخالفت خود با آن ادامه داده و آن را به دیگران نیز تفهیم کند.

این در حالی است که اعلام بیانیه جمع بندی پایان مذاکرات هسته ای با استقبالی گسترده در منطقه و جهان روبرو شده است. در همین راستا «مادلین آلبرایت»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا طی مصاحبه ای گفت: توافق کنونی، فرصت های زیادی را ایجاد خواهد کرد. بهتر است عمق و جنبه های مختلف این توافق از ابعاد مختلف مورد درک و توجه همگان قرار گیرد؛ چرا که یک توافق تاریخی است.

آلبرایت درباره واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این توافق یادآور شد: اینکه نخست وزیر اسرائیل این توافق را مایه نا امنی خود می داند مایه تأسف است. اگر آن ها درک می کردند که چه گزینه های دیگری به جای این توافق ممکن بود قرار می گرفت، این حرف را نمی زدند.

کد N890471

وبگردی