آفتاب

نظر هاموند درباره مسائل حقوق بشر ایران: نسبت به ماهیت نظام ایران واقع بین باقی می مانیم

نظر هاموند درباره مسائل حقوق بشر ایران: نسبت به ماهیت نظام ایران واقع بین باقی می مانیم

ایرنا نوشت:

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست ویژه مجلس عوام، با تاریخی خواندن توافق هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک، گفت که لندن به بازگشایی سفارت خود در تهران پس از حل مسایل باقی مانده متعهد است.
فیلیپ هاموند در سخنانی در این نشست با اشاره به ابعاد توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، مذاکرات صورت گرفته میان طرفین را بسیار سخت توصیف کرد و گفت نتیجه مذاکرات، توافق تاریخی است که یک پیروزی برای دیپلماسی بشمار می آید.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: توافقنامه وین به جهان این اطمینان را می دهد که راه های دستیابی تهران به سلاح هسته ای بسته شده است.

فیلیپ هاموند در به پاسخ به سووالات متعدد نمایندگان مجلس عوام در ارتباط با ایران و توافق هسته ای صورت گرفته، گفت: توافق هسته ای ایران پیامدهای مثبت زیادی خواهد داشت.

وی گفت امیدوار است رژیم اسراییل در مورد توافق هسته ای ایران ' خردمندانه تر و واقع بینانه تر' عمل کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در پاسخ به سووال یکی از نمایندگان گفت: لندن و تهران خواسته و منافع مشترکی برای شکست داعش و مسایل مربوط به سوریه و یمن دارند.

وی در ارتباط مسائل حقوق بشری در ایران گفت: نسبت به ماهیت نظام ایران واقع بین باقی می مانیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین با بیان اینکه «لندن و تهران برای بازگشایی سفارت خانه ها در دو کشور تا زمان حل مسایل فی مابین، پایبند هستند، اظهار امیدواری کرد دو کشور تا پایان سال میلادی، سفارت خانه های خود را بازگشایی کنند.

مشروح سخنان وزیر خارجه و اظهارات نمایندگان مجلس متعاقب ارسال می شود.

26149

کد N890436

وبگردی