آفتاب

تقاضای اعدام برای 11 مظنون حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع)

تقاضای اعدام برای 11 مظنون حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع)

واحدمرکزی خبرنوشت:

مطبوعات کویتی چهارشنبه گزارش دادند دادستان کل کویت قصد دارد برای 11 نفر از 22 مظنون تفهیم اتهام شده در حمله انتحاری علیه مسجد شیعیان در ماه گذشته ، تقاضای اعدام کند.
روزنامه القبس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دو تن از مظنونان که متواری هستند از جنگجویان گروه ( تکفیری صهیونیستی )‌داعش هستند که مسئولیت این حمله را برعهده گرفت .
یک عامل انتحاری سعودی 26 ژوئن (پنجم تیر) ، کمربند انفجاری خود را در یکی از مساجد شیعیان در کویت منفجر کرد که براثر آن 26 نفر از نمازگزاران شهید و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.
دادستانی کویت سه شنبه اعلام کرد هفت کویتی ،‌پنج تبعه عربستان ، سه پاکستانی و سه بدون تابعیت جزو افراد تفهیم اتهام شده هستند .
دادستانی ملیت آخرین نفری را که متواری است مشخص نکرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت ،‌در میان این افراد 24 تن اکنون در کویت بازداشت هستند و این درحالی است که پنج فرد دیگر از جمله دو تبعه سعودی که در کشور خود زندانی هستند به طور غیابی محاکمه شدند. این دو تبعه سعودی به وارد کردن مواد منفجره مورد استفاده در این حمله به کویت متهم هستند.
اجرای مجازات اعدام در کویت ،‌کشوری که از پایان سال 2013 درپی انتقادهای سازمان های غیر دولتی اجرای این مجازارت را به حال تعلیق در آورده است ،‌به ندرت صورت می گیرد و این درحالی است که دهها تن از محکومان در انتظار اعدام به سر می برند .
براساس آمارهای رسمی ، در طول پنج سال گذشته ،‌در مجموع 74 محکوم به اعدام در این کشور اعدام شده اند .

4949

کد N890373

وبگردی