آفتاب

نماز عید سعید فطر در ۱۴۰۱ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود

نماز عید سعید فطر در ۱۴۰۱ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح ضیافت الهی امسال در ۲۱۰۰ امامزاده کشور برگزار شد ، گفت: در قالب این طرح ، نماز عید سعید فطر در ۱۴۰۱ بقعه متبرکه و امامزاده کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهارداشت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال این طرح، در ۲۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار شد که یکی از برنامه های این طرح جشن عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی افزود: حضور ۲۵۰۰ روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و استان ها از اقدامات این طرح است که این روحانیون در دوبخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت دارند.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: امسال نماز عید سعید فطر همزمان در ۱۴۰۱ امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود و خطبه های این نماز نیز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و ائمه جماعات در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی و یا بومی برگزار می شود.

کد N890335

وبگردی