آفتاب
کاتب در تذکر شفاهی:

اساتید و نیروهای دانشگاه آزاد بدون هیچ ضابطه‌ای اخراج می‌شوند

اساتید و نیروهای دانشگاه آزاد بدون هیچ ضابطه‌ای اخراج می‌شوند

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: اخیرا شاهدیم که اعضای هیات‌های علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد، بدون هیچ ضابطه قانونی اخراج می‌شوند و حتی اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را هم ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز مجلس، با تقدیر از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را به ملت ایران به جهت مقاومت و ایستادگی و به رهبر معظم انقلاب به جهت هدایت و هوشیاری ایشان تبریک عرض می‌کنم.

وی همچنین در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا شاهدیم، اعضای هیات‌های علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ ضابطه قانونی اخراج می‌شوند و حتی اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را هم ندارند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: باتوجه به این معضل، با همت نمایندگان مجلس طرحی با ۱۱۵ امضا تقدیم هیات رئیسه شده تا به صورت مناسبی به این مشکلات رسیدگی شود.

کاتب همچنین با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دام گفت: نوسانات قیمت گوشت قرمز و افزایش قیمت تمام‌شده تولید دام عشایر و دامداران کشور، این دو قشر را با مشکلات بسیاری روبرو کرده و توان تولید را از آنها گرفته است.

وی افزود: امروز شاهدیم که قیمت تمام‌شده هر کیلو گوشت قرمز ۱۳ هزار تومان است، اما وزارتخانه مربوطه این گوشت را به ازای هر کیلو ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کند؛ از این‌رو انتظار داریم که دولت ۳۰ درصد از این تولیدات را برای ارائه به بازار هر چه سریع‌تر خریداری کند.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه شهرستان‌های تازه ‌تاسیس برای استقرار ادارات مختلف با مشکلات زیادی روبرو هستند، تأکید کرد: وزیر کشور باید نسبت به استقرار ادارات در این شهرستان‌ها اقدام کند.  

کد N890241

وبگردی