آفتاب
احمدی لاشکی در تذکر شفاهی:

انتقاد از انسداد درب شمالی مجلس/فضای اعلام اعتراض مردم را نبندید

انتقاد از انسداد درب شمالی مجلس/فضای اعلام اعتراض مردم را نبندید

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان نرخ سود بانکی، گفت: سود بانکی بلای جان مردم شده و اغلب بازاریان گرفتار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: سود بانکی، بلای جان مردم شده و اغلب بازاریان گرفتار شده‌اند.

وی افزود: در دنیا وام‌ها برای گره‌گشایی از کار مردم داده می‌شود اما در کشور ما وام، دامی برای بلعیدن زندگی مردم شده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، خطاب به وزیر اقتصاد ادامه داد: آقای وزیر! نگویید که نقشی ندارید و توپ را به زمین دیگران نیندازید؛ شما به عنوان وزیر، عضو شورای پول و اعتبار هستید و هیات مدیره بانک‌های دولتی را نیز شما تعیین می‌کنید.

احمدی لاشکی اظهار داشت: چرا بر عملکرد بانک‌های خصوصی نظارت نمی‌کنید و همین موضوع باعث می‌شود که بانک‌های دولتی توان رقابت با آنها را نداشته باشند و مجبور به تخلف شوند.

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از هیات رئیسه مجلس و با اشاره به عملیات عمرانی اخیر در ضلع شمالی ساختمان مجلس و مسدود کردن درب شمالی، گفت: این اقدام غیرکارشناسی است؛ اگر می‌خواهید فضای اعلام اعتراض اقشار مختلف مردم به مسائل صنفی را ببندید که به خانه خودشان پناه می‌آورند، این کار خوبی نبود.

احمدی لاشکی همچنین با اشاره به تصویب فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جلسه روز یکشنبه هفته جاری مجلس که بر اساس آن از مربیان پیش‌دبستانی تا پیش از استخدام به عنوان نیروی حق‌التدریس استفاده می‌شود، از هیات رئیسه مجلس خواست تا این طرح را سریع‌تر به کمیسیون تخصصی ارجاع دهند تا بررسی شود و به صحن علنی مجلس بازگردد.

کد N890218

وبگردی