آفتاب
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

تلاش می کنیم تابستان امسال جیره‌بندی آب اعمال نشود

تلاش می کنیم تابستان امسال جیره‌بندی آب اعمال نشود

وزیر نیرو با بیان اینکه با تدبیر توانستیم عمده پیک مصرف آب در کشور را کاهش دهیم، گفت: تلاش می‌کنیم که در فصل گرم امسال، جیره‌بندی اعمال نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مصرف آب و برق در کشور، اظهار کرد: در فصل گرما اوج مصرف آب و برق را داریم. در شنبه گذشته مصرف برق از ۵۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات عبور کرد که حدود دو هزار مگاوات از مصرف سال گذشته بیشتر بوده است.

وی افزود: همکاران ما در نیروگاه‌های کشور توانستند این پیک مصرف را با موفقیت طی کنند.

چیت‌چیان ادامه داد: در روزهای آینده نیز شاهد پیک بالاتری خواهیم بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال جاری کار بسیار مهمی را در تعامل با کشاورزان و کارخانجات برای کاهش مصرف آب و برق آنها داشتیم، گفت: با کشاورزان مذاکراتی انجام شد و مقرر شد که اگر در چهار ساعت میانی روز بتوانند موتورهای پمپ خود را خاموش کنند، در ۲۰ ساعت بعدی روز هر قدر که برق مصرف کنند، برق آنها رایگان باشد.

وی گفت: با این تدبیر توانستیم عمده پیک مصرف را کاهش دهیم.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت مصرف برق کارخانجات نیز تاکید کرد: کارخانجات در مدیریت مصرف برق به وزارت نیرو کمک‌های بسیاری را کرده‌اند.

چیت‌چیان خطاب به مردم خاطر نشان کرد: من از مردم خواهش می‌کنم در این روزهای گرم در مصرف آب و برق مراعات کنند و از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عصر اگر هر کدام از شهروندان به قدر خاموش کردن یک لامپ و کولر اقدام کنند، در صنعت برق کمک شایانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور به جهت وضعیت آبی در شرایط سختی قرار دارد، خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که در فصل گرم امسال، جیره‌بندی اعمال نشود؛ هر چند در برخی مناطق از جمله هرمزگان شاهد ۶۵ درصد بارندگی بوده‌ایم و در استان‌های بوشهر و خوزستان نیز ۴۵ درصد کاهش بارندگی را داشتیم.

وزیر نیرو افزود: استان گلستان نیز به لحاظ وضعیت بارندگی در شرایط بدی قرار گرفته است.

چیت‌چیان با تاکید بر اینکه همکاران من تلاش کردند که با تنش آبی موجود، اقدامات موثری را انجام دهند، گفت: ما در سنندج وضعیت نگران‌کننده‌ای را در خصوص آب داشتیم که با انجام سه پروژه از جمله پروژه ایستگاه پمپاژ برای بهره‌برداری از آب کف سدها، بخشی از مشکل آبی این شهر مرتفع شد.

کد N890134

وبگردی