آفتاب

تابش: دستاوردهای هسته‌ای نتیجه راهبردهای رهبری است

تابش: دستاوردهای هسته‌ای نتیجه راهبردهای رهبری است

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای و جمع بندی ایران و 1+5 اتخاذ راهبردها و سیاست‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری را موجب دستیابی به یک تضمین امنیتی برای کشور دانست.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) اظهار کرد که راهبردها و سیاست‌هایی که رهبری معظم انقلاب و مجموعه شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کردند در نهایت توانست به یک تضمین امنیتی برای کشور منجر شود که این بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: در واقع راهبرد مجموعه مردم و مسئولین منجر به این شد که ما تضمین امنیتی بگیریم، حق غنی سازی و دسترسی به انرژی هسته‌ای و توسعه و تحقیقات را برای خود محفوظ بدانیم. این در حالی است که غربی‌ها با داشتن چند سانتریفیوز هم موافق نبودند.

وی افزود: علیرغم اینکه در باور مردم ما هزینه‌هایی در بحث هسته‌ای دادیم ولی معماری بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و توانستیم در قبال آن یک تضمین امنیتی برای کشور بگیریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس پایان مذاکرات و جمع بندی ایران و1+5 را دستاوردی مهمی دانست و افزود: ما به نسبت این دستاورد هزینه خیلی بالایی ندادیم.

وی ضمن قدردانی دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطر نشان کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که به یک دوگانگی پایان دادند و دنیا فهمید که وزارت خارجه حرف اول و آخر را در موضوع هسته‌ای می‌زند. ایشان چارچوب‌ها‌ و خطوط قرمز را مشخص کرد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را نیز تائید کرد و این در مسیر مذاکرات بسیار موثر بود. دولت هم، هم و غم خود را بر این داشت که این راهبرد را در عرصه خارجی به پیش ببرد .

تابش با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای از متخصصین عرصه دیپلماسی در طول تاریخ بوده تصریح کرد: اعضای تیم هسته‌ای ایران توانستند از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنند. آن‌ها ضمن رعایت خطوط قرمز توانستند از منافع ملی دفاع کنند و این رویداد کم نظیر را رقم بزنند. تبعا مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور باید از طرف مردم و مسئولان به بهترین وجه تقدیر شوند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره رویکرد ایران بعد از توافق هسته‌ای نیز گفت:‌ نباید تصور کنیم که همه کار تمام شده و این موضوع نباید به مردم القا شود. البته باید امید را در مردم تقویت کنیم؛ چرا که جامعه با امید زنده است اما نباید توقعات را بالا ببریم. از نظر غرور ملی هم این به نفع ما نیست که حل تحریم را به رفع همه مشکلات گره بزنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم صرف منابع حاصله در نتیجه رفع تحریم‌ها در جهت اقدامات زیربنایی خاطر نشان کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که منابع حاصله در کارهایی که ماهیت جاری دارد صرف نشود مثل سرنوشتی که حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی پیدا کردند. این منابع متعلق به همه ملت ایران هستند و باید صرف کارهای زیربنایی، تولید و اشتغال شوند و منافع اقتصادی و معیشت مردم را در دراز مدت تامین کنند.

انتهای پیام

کد N890003

وبگردی