آفتاب

مستندساز اسنودن از دولت آمریکا شکایت می‌کند

مستندساز اسنودن از دولت آمریکا شکایت می‌کند

لائورا پوتراس، فیلمسازی که مستندش درباره ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا یک اسکار برده بود برای پی بردن به دلیل متوقف کردن مکررش در دفاتر مهاجرتی، از دولت آمریکا شکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانم پوتراس به دنبال انتشار مدارکی است که نشان می‌دهند او چگونه در آمریکا و فرودگاه‌های خارجی در بیش از 50 سفرش بین 2006 تا 2012 تحت بازجویی و یا حتی بازداشت موقت قرار گرفته است.

وی با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: من این شکایت را به این دلیل مطرح می‌کنم که دولت آمریکا از مرزهای این کشور برای دور زدن قانون استفاده می‌کند و این مساله نباید در یک جامعه دموکراتیک رخ دهد.

پوتراس برنده بهترین فیلم مستند اسکار امسال برای فیلم «ستیزن فور» شد. او در این فیلم افشاگری‌های اسنودن درباره جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا را به تصویر کشیده است.

وی در ادامه بیانیه‌اش با اشاره به بازداشت مکررش اظهار کرد: در این بازداشت‌ها به من می‌گویند که سابقه کیفری داری و به همین دلیل است که نامت در لیست دیده‌بان امنیت ملی و پرواز ممنوع ثبت شده است.

این ادعایی است که پوتراس همواره آن را رد می‌کند.

با این حال این بازداشت‌ها در سال 2012 و در پی تلاش‌های پوتراس متوقف شده‌اند.

انتهای پیام

کد N890001

وبگردی