آفتاب
تا نیمه تیر ماه سال جاری انجام شد؛

اهداء خون 5108 نفر در کهگیلویه‌وبویراحمد

اهداء خون 5108 نفر در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول تیرماه 5982 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 5108 نفر موفق به اهداء خون شدند.

سیدیوسف کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد مراجعه کننده 5108 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 131 نفر خانم و 4977 نفر آقایان بودند.

وی بیان کرد: از این تعداد 3117 نفر اهداکننده‌ی مستمر، 1216 نفر اهداکننده‌ی با سابقه و 775 نفر جزء اهداکنندگان خون برای بار اول بودند.

کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون تنها سازمان متولی تامین خون و فروآرده‌های خونی سالم برای گیرنده‌های خون و فروآرده‌های آن است، اظهار کرد: سازمان انتقال خون یک سازمان عام‌المنفعه است و هدف آن تامین خون و فرآورده های آن برای بیماران نیازمند به خون است که از جمله مهم‌ترین این بیماری‌ها بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی، بیماران تصادفی و اعمال جراحی است.

معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از یک واحد خونی چند فرآورده خونی تولید می‌شود از جمله خون فشرده، پلاسما، پلاکت، کرایو و خون شسته شده که از این تعداد فروآرده خونی خون فشرده بیشترین مصرف را در بین بیماران در استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان تا 27 ماه رمضان 1306 مراجعه کننده برای اهداء خون داشتیم که از این تعداد از 1097 نفر خونگیری انجام شد که 30 نفر آنها خانم و 1067 مرد بوده است.

کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه اهداء خون برای خانم‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، بیان کرد: اهداء خون در استان توسط خانم‌ها کمتر از 10 درصد است در حالی که بیشترین مصرف کننده خون و فرآورده‌های آن در استان خانم‌ها هستند که ممکن است دلیل آن باور غلطی باشد که در بین خانم‌ها وجود دارد.

معاون فنی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قبل از خون‌گیری از تمام افراد اعم از آقایان و خانم‌ها تست غلظت خون گرفته می‌شود که در صورت داشتن کم خونی خون‌گیری انجام نمی‌شود.

وی در پایان افزود: آقایان می‌توانند چهار بار در سال و خانم‌ها سه بار در سال اقدام به اهداء خون کنند.

انتهای پیام

کد N889989

وبگردی