آفتاب

تاکید سیسی برکنار گذاشتن اختلافات عقایدی و اجتناب از فرقه‌گرایی

تاکید سیسی برکنار گذاشتن اختلافات عقایدی و اجتناب از فرقه‌گرایی

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر ضرورت کنارگذاشتن مسائل اختلافی در باورها و عقاید مذهبی، طائفه‌گرایی و فرقه‌گرایی را عامل عقب ماندگی برخی کشورها دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری العربیه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در مراسم اهدای جوایز مسابقه قرآن قاهره با هشدار نسبت به شیوه گروه‌هایی که دین را به خود منحصر کرده‌اند و تلاش می‌کنند افکاردیگران را به اشتباه بیاندازند گفت: طائفه گرایی و فرقه گرایی کشورهایی را که در بحران به سر می‌برند تا 40 سال به عقب برد و به دلیل این مشکلات آنها دچار پسرفت شده و ناتوان گشتند.

سیسی در ادامه با اشاره به اینکه سطح مقابله با اندیشه‌های افراطی و تروریسم کافی نیست تاکید کرد: مشکل بزرگی که وجود دارد درک نادرست از دین است که با تحریف متون مذهبی اتفاق افتاده و در این زمینه علمای مذهبی و علمای الازهر بیش از هر طرف دیگری مسئول هستند که آن را به مسیر درست بازگردانند.

رئیس جمهوری مصر ادامه داد: سال گذشته که در شب قدر از تحقق یک انقلاب مذهبی سخت گفتم هدف اجرای اقدامات خشونت آمیز نبود، ایجاد انقلاب در عقاید و باورهای دینی در عصری که در آن هستیم تصحیح چهره واقعی اسلام متناسب است.

سیسی با انتقاد از کسانی که به افکار تروریستی گردن نهاده‌اند اظهار داشت: اسلام دین صلح و سازش است و نمی‌توان کسانی را که به آدم کشی و تخریب زیر پرچم اسلام دعوت می‌کنند پذیرفت.

وی در مراسم اهدای جوایز مسابقه قرآن گفت: تنها خداوند است که بندگانش را حسابرسی خواهد کرد و هیچ کس اجازه ندارد که تفکرات خود را به دیگران تحمیل کند. ما باید تعالیم اسلام را بیاموزیم و از آنها پیروی کنیم.

سیسی در ادامه با اشاره به مسئولیت چهره‌های مذهبی در احیای ارزش‌هایی چون صلح، محبت، قدرشناسی، مقابله با فرقه گرایی، تعصب و افراطی گری بر اهمیت عدم ورود به مسائل مورد اختلاف و تکیه بر عقاید مشترک مذهبی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N889983

وبگردی