آفتاب

مبارزه با ملخ مراکشی در باغات "ارس"

مبارزه با ملخ مراکشی در باغات "ارس"

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات و مزارع منطقه آزاد ارس خبرداد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، ابراهیم باقرزاده با اعلام این خبر افزود: این عملیات با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در سطح 300 هکتار اجرا شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت بارندگی در پایان سال‌گذشته و دو ماه نخست امسال شرایط مناسب برای تکثیر و طغیان ملخ مراکشی در حاشیه باغات و مزارع فراهم شده بود که در راستای جلوگیری از طغیان آفت، مکان‌های مستعد شناسایی و توسط اکیپ‌های سمپاشی، کانون‌کوبی شد.

وی با بیان اینکه این آفت در طول رشد خود از تمام سطوح سبز زراعی، باغات، مراتع و جنگل‌ها تغذیه می‌کند، اضافه کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی نسبتاً گرم در منطقه در صورت عدم مبارزه کامل خسارت زیادی به تولیدات کشاورزی منطقه وارد می‌شد که با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام به موقع مدیریت امور کشاورزی منطقه آزاد ارس این آفت از بین رفته و شرایط لازم برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی در منطقه فراهم شد.

بر اساس اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، دامداران، کشاورزان و اهالی روستاهای همجوار با مناطق‌آلوده به ملخ مراکشی تا 10 روز پس از سمپاشی از ورود به این مناطق خودداری کنند.

انتهای پیام

کد N889912

وبگردی