آفتاب

بررسی تحولات منطقه و روابط اقتصادی محور دیدار امیر قطر با اردوغان در استانبول

بررسی تحولات منطقه و روابط اقتصادی محور دیدار امیر قطر با اردوغان در استانبول

امیر قطر و رئیس‌جمهوری ترکیه در نشستی در استانبول پس از گفت‌وگو درباره آخرین تحولات منطقه به بررسی روابط اقتصادی دو کشور پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر در استانبول با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کردند. در این دیدار مسائل منطقه و جهان و نیز روابط اقتصادی دو کشور ترکیه و قطر مورد بررسی قرار گرفت.

امیر قطر و رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست خود در استانبول درباره راه‌های افزایش و حمایت از همکاری‌های دوجانبه به‌گونه‌ای که در راستای منافع مشترک دو کشور باشد، گفت‌وگو کردند.

روزنامه‌های قطری نیز نوشتند: سفر امیر قطر به ترکیه با دعوت رسمی اردوغان و همزمان با به جریان افتادن توافقنامه همکاری نظامی دو کشور صورت گرفت.

این روزنامه‌ها افزودند: همکاری‌های دو کشور قطر و ترکیه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین این روزنامه‌ها تاکید کردند: روابط اقتصادی دو کشور قطر و ترکیه به ویژه در زمینه انرژی و سرمایه‌گذاری رو به رشد است و شامل خرید گاز کشور (قطر) توسط ترکیه و سرمایه‌گذاری قطر در پروژه‌های آنکارا است.

از جمله سرمایه‌گذاری‌های قطر در ترکیه می‌توان به پروژه راه ارتباطی استانبول- آنکارا اشاره کرد که باعث کاهش مدت زمان سفر میان دو شهر به یک ساعت و 10 دقیقه خواهد شد. همچنین قطر در پروژه انرژی در منطقه افشین بستان در جنوب ترکیه به ارزش 12 میلیارد دلار نیز سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این طبق توافقنامه‌ای میان دو کشور، 1.2 میلیارد متر مکعب گاز مایع قطر به ترکیه فروخته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N889892

وبگردی