آفتاب
برای اولین بار صورت گرفت؛

دیدار دی‌میستورا با مخالفان مسلح سوری در اردن

دیدار دی‌میستورا با مخالفان مسلح سوری در اردن

فرستاده سازمان ملل به سوریه در ادامه سفر دوره‌ای‌ خود به منطقه برای اولین بار با رهبران مخالفان مسلح سوریه در اردن دیدار و با آنها در خصوص "تشکیل دولت انتقالی" بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با هدف دستیابی به راهکاری در بحران این کشور، به تازگی سفری را به منطقه آغاز کرده و در ادامه این سفر با تعدادی از رهبران مخالفان مسلح در اردن دیدار کرد.

عصام الریس، سخنگوی جبهه جنوبی مخالفان مسلح سوریه اعلام کرد که استفان دی‌میستورا برای نخستین بار با رهبران این جبهه دیدار کرده است.

وی تاکید کرد: این نخستین باری نیست که دی‌میستورا خواهان دیدار با رهبران جبهه جنوبی شده اما تاکنون به دلیل مسائل لجستیکی این دیدار میسر نشد.

الریس تاکید کرد: ما طرح‌ها و دیدگاه‌های خود را در خصوص دوره انتقالی در سوریه بدون حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به فرستاده سازمان ملل ارائه کرده‌ایم.

از سوی دیگر، سخنگوی دی‌میستورا نیز گفت می‌توانیم بگوییم که دی‌میستورا با شخصیت‌های مخالف سوری در اردن دیدار کرده است.

جبهه جنوبی مخالفان سوریه کنترل مناطق زیادی از نوار مرزی جنوبی در استان درعا را در دست دارد.

دی‌میستورا که از مدت‌ها پیش گفت‌وگوهایی را با طرف‌های سوری در ژنو برای ایجاد راهکار بحران سوریه آغاز کرده بود اخیرا گزارش تلاش‌ها و اقدامات خود را به دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت ارائه کرد.

سخنگوی دی‌میستورا اخیرا اعلام کرد که قرار است فرستاده سازمان ملل در پایان ماه جاری میلادی پیشنهادات جدیدی را در خصوص راهکار بحران سوریه ارائه کند.

دی‌میستورا پیش از سفرش به سوریه، به قاهره ، دوحه و امارات سفرکرد.

انتهای پیام

کد N889870

وبگردی