آفتاب
یک استاد حوزه:

بهتر است مردم نماز عیدفطر را به امامت فقیهی جامع و مجتهد اقامه کنند

بهتر است مردم نماز عیدفطر را به امامت فقیهی جامع و مجتهد اقامه کنند

مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: با خواندن نماز جماعت عید فطر یکپارچگی خود را به جهانیان نشان می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام دلیر در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر برپایی نماز عید فطر به صورت گسترده اظهار کرد: یکپارچگی در نماز عید فطر بهتر از تکه تکه بر پا کردن نماز است. این‌که هر کسی بخواهد در محله خود جمع‌های 100 نفره یا 200 نفره برای نماز عید فطر برپا کند آن تأثیر در کنار هم بودن و در یک مکان جمع شدن را ندارد. این‌که انسان جمع‌های اجتماعی را یک‌دل و یک‌صدا آن هم در صف نماز در کنار یکدیگر می‌بیند به یک لذت و غرور ملی و مذهبی دست پیدا می‌کند.

دلیر خاطرنشان کرد: نماز عید فطر یک جشن عمومی است که پس از یک ماه بندگی این جشن با اقامه نماز دسته‌ جمعی برپا می‌شود. در این نماز با دادن زکات فطره می‌توان کمک اقتصادی زیادی به جامعه کرد و با یک مدیریت صحیح فقرزدایی را در جامعه داشت.

مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: نماز عید فطر دو خطبه دارد که بهتر است توسط فقیهی عادل و جامع‌الشرایط قرائت شود. بنده گمان نمی‌کنم که در تمام محله‌های تهران امام جماعت‌ها به بحث کامل و جامع فقه آشنا باشد. حال که امام عصر(عج) در غیبت به سر می‌برند بهتر است همه برای اقامه این نماز باشکوه گرد فقیهی جامع و مجتهد جمع شوند.

دلیر گفت: گاهی این تکه تکه شدن در اقامه نماز عید فطر باعث می‌شود که برخی از این نماز تعبیر نماز حکومتی و غیر حکومتی داشته باشند و این اصلا درست نیست و یک آسیب است. ما باید به جهان نشان بدهیم که همه با هم یکپارچه هستیم و با همین یکپارچگی می‌توانیم در همه جا به نتیجه برسیم.

این استاد حوزه تاکید کرد: نمازعید فطر قدرت جامعه را به نمایش می‌گذارد و مردم با دیدن این همه عظمت و کنار هم بودن دیگر احساس حقارت و کوچکی نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N889810

وبگردی