آفتاب

وزیر دفاع آمریکا برای اطمینان دادن به متحدان به منطقه می آید

وزیر دفاع آمریکا برای اطمینان دادن به متحدان به منطقه می آید

رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد اشتون کارتر را هفته آینده برای متقاعد ساختن و اطمینان دادن دوباره به متحدانش درباره توافق جامع هسته ای با ایران، راهی خاورمیانه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اشتون کارتر قرار است در ماموریتی از سوی رئیس جمهوری آمریکا راهی پایتخت های متحدین واشنگتن از جمله تل آویو شود تا به آنها درباره تعهد کاخ سفید به امنیت شان بعد از توافق جامع هسته ای با ایران اطمینان دهد.

تاکنون کاخ سفید تنها سفر اشتون کارتر به سرزمین های اشغالی را تایید کرده است؛ این در حالی است که بنیامین نتانیاهو توافق اخیر حاصل شده بین ایران و قدرت های بزرگ را رد کرده و آن اشتباهی تاریخی خوانده است.

مقامات وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفته اند که اشتون کارتر قرار است به برخی دیگر از کشورهای منطقه سفر کند اما از نام بردن این کشورها امتناع کرده اند. در همین حال وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفته است که پیام واشنگتن به متحدانش درباره این توافق آن است که واشنگتن آماده ارزیابی نفوذ بدخیم ایران در منطقه است.

این خبر در حالی اعلام می شود که بلافاصله پس از اعلام توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ، باراک اوباما به صورت تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیخ محمد آل نهیان رئیس امارات متحده عربی گفتگو کرد.

گفتنی است ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافق جامع هسته ای درباره برنامه هسته ای ایران دست یافتند اما رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه به شدت با هرگونه توافقی بین تهران و قدرت های بزرگ مخالف هستند و آن را یک «توافق بد» می خوانند.

 

 

 

کد N889797

وبگردی