آفتاب

توافق هسته ای ایران موضوع دیدار نتانیاهو با هرتزوگ

توافق هسته ای ایران موضوع دیدار نتانیاهو با هرتزوگ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اسحاق هرتزوگ از رهبران اپوزیسیون این رژیم دیدار کرده تا روند امنیتی مرتبط با تبعات توافق جامع هسته ای ایران را برای وی تشریح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، اسحاق هرتزوگ پس از این دیدار و اطلاع از آخرین مسائل مطرح شده در جلسه اضطراری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، توافق ایجاد شده بین ایران و قدرت های بزرگ را یک «توافق بد» توصیف کرد.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه پس از ۲۰ روز مذاکر فشرده و نفس گیر به توافقی جامع دست یافتند که طبق آن در ازای پذیرش برخی محدودیت ها در زمینه هسته ای از سوی ایران، تحریم های بین المللی علیه تهران لغو خواهند شد.

هرتزوگ پس از این دیدار اعلام کرد که وی و حزبش تصمیم دارند تا هرآنچه لازم است انجام دهند تا امنیت این رژیم در سایه توافق جامع هسته ای ایران آسیبی نبیند. بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود نیز ضمن استقبال از مواضع مطرح شده از سوی هرتزوگ تاکید کرد در زمان حاضر حیاتی ترین کار لازم، داشتن مواضع متحد در برابر دنیاست.

گفتنی است روز سه شنبه و ساعاتی پس از اعلام توافق تاریخی ایران و گروه ۱+۵ کابینه امنیتی در رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو تشکیل شد. همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از توافق، به طور تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرد و وی را در جریان آخرین تحولات مرتبط با برنامه هسته ای ایران قرار داد.

 

کد N889788

وبگردی