آفتاب
تحولات عراق؛

۱۴ کشته در درگیری و انفجارهای استان های الانبار و دیالی

۱۴ کشته در درگیری و انفجارهای استان های الانبار و دیالی

کشته شدن ۱۴ نفر از جمله ۳ نفر از نیروهای امنیتی در حملات استان الانبار و دیالی و هلاکت ۴ تروریست داعشی در درگیری های شرق الرمادی از جمله تحولات عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، یک افسر عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: خوروی بمب گذاری شده حامل یک فرد انتحاری ایست بازرسی نیروهای مرزبانی عراق را در ناحیه «النخیب» هدف قرار داد که این حمله منجر به کشته شدن ۳ نفر از نیروهای مرزی و وارد آمدن خسارت های مالی شد.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی عراق توانستند ۴ تروریست داعشی افغانی تبار را در درگیری های شدید در منطقه «حصیبه» واقع در شرق الرمادی به هلاکت برسانند. نیروهای عراقی همچنین توانستند در تمام محورها پیشروی کرده و داعش را به عقب برانند.

وزارت دفاع عراق روز دوشنبه از شروع عملیات نظامی برای آزادسازی استان الانبار از لوث تروریست های داعش خبر داد. این در حالی است که از حدود دو ماه پیش ارسال کمک های نظامی و نیرو از ارتش و نیروهای مردمی عراق به این استان شروع شده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق گفت: انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهرستان «الخالص» واقع در شمال غرب بعقوبه منجر به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن دست کم ۶ نفر دیگر شده است.

منبع مذکور افزود: انفجار بمب در شهرستان «بلدروز» واقع در شرق بعقوبه نیز به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۵ نفر دیگر انجامیده است. خبر دیگری از کشف ۵ جسد در شهرستان «المقدادیه» که آثار شلیک گلوله بر بدن آنها دیده می شود حکایت دارد.

گفتنی است وقوع انفجارهای خونین و حملات و جنایات خشونت بار تروریست ها تبدیل به پدیده ای روزانه در بغداد و دیگر مناطق عراق شده و در اکثر مواقع شهروندان هدف این اقدامات قرار می گیرند.

کد N889775

وبگردی