آفتاب
دولت بلاروس:

توافق هسته ای امنیت بین المللی را تقویت می کند

توافق هسته ای امنیت بین المللی را تقویت می کند

وزارت امور خارجه بلاروس با انتشار بیانیه ای از توافق جامع هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ در وین اتریش استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارج بلاروس در بیانیه خود درباره توافق جامع هسته ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد: مصالحه ای درباره موضوع هسته ای ایران امنیت بین الملی را تقویت خواهد کرد و باعث می شود تا حق ایران برای توسعه مهندسی بخش صلح آمیز فعالیت های هسته ای این کشور نقض نشود.

این بیانیه می افزاید: این توافق اثبات کرد که حتی سخت ترین بحران های بین المللی را می توان با استفاده از راه حل های سیاسی و دیپلماتیک حل کرد.

وزارت خارجه بلاروس ابراز امیدواری کرده است که دو طرف بتوانند بر موانع احتمالی سیاسی در مسیر اجرای این توافق فائق آمده و بهترین تلاش های متقابل خود را برای اجرای این توافق به کار بگیرند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی جامع برای پایان دادن به موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

وزارت خارجه بلاروس تاکید کرده است که حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران و رها کردن سیاست های تحریم ضد ایرانی می تواند به تقویت و ایجاد اعتماد، تقویت رژیم عدم اشاعه و حصول اطمینان از صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن کمک کند.

 

 

کد N889719

وبگردی