آفتاب
داود اوغلو خبر داد:

مخالفت مجدد حزب «حرکت ملی» ترکیه با مشارکت در دولت ائتلافی

مخالفت مجدد حزب «حرکت ملی» ترکیه با مشارکت در دولت ائتلافی

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه و مأمور تشکیل دولت جدید گفت رهبر حزب «حرکت ملی» بار دیگر با شرکت در دولت ائتلافی مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داود اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب عدات و توسعه در آنکارا بعد از دیدار با «دولت باغچه لی» رهبرحزب حرکت ملی در چارچوب مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی افزود: این حزب بار دیگر با مشارکت در دولت ائتلافی مخالفت کرد.

بر این اساس رهبر حزب حرکت ملی بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۷ ژوئن گذشته بارها بر مخالفت خود در زمینه مشارکت در دولت ائتلافی تاکید کرده است. داود اوغلو با اشاره به امکان دیدار مجدد با باغچه لی در صورت نیاز، گفت: آنها در این زمینه هم عقیده هستند.

داود اوغلو از روز گذشته مذاکرات خود را برای تشکیل دولت ائتلافی  شروع و در همین راستا با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق دیدار کرده است، انتظار می رود وی روز چهارشنبه نیز با رهبر حزب کردی «ملت های دمکراتیک» دیدار کند.

پیشتر داود اوغلو گفته بود که دیدار روز دوشنبه اش با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق دوستانه و برادرانه بوده است. نخست وزیر ترکیه بعد از دیدار یک ساعت و نیمه با قلچدار اوغلو با بیان اینکه در مورد استمرار دیدارها توافق کردیم، تاکید کرد: هدف از دور اول مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی تقویت اعتماد متقابل میان احزاب و جلب موافقت اولیه طرف ها برای شرکت در دولت ائتلافی است.

داود اوغلو تصریح کرد: اراده، نیت و اخلاص ما برای تشکیل دولت ائتلافی واضح است و در صورت وجود نگاه های مشترک دیدارها ادامه پیدا خواهد کرد تا اینکه فرصت لازم برای اعلام اخبار خوشحال کننده برای مردم ما در اسرع وقت ممکن فراهم شود. در همین راستا «هالوک کوچ» سخنگوی حزب جمهوریخواه خلق و معاون قلیچدار اوغلو گفت: نشست رهبران دو حزب به عنوان اولین دیدار در زمینه رایزنی ها برای تشکیل دولت ائتلافی بود.

وی افزود: طرفین بر اراده و نیت تشکیل دولتی قدرتمند به منظور عبور از مشکلات داخلی و خارجی تاکید کردند، با این وجود نتیجه گیری و ارائه ارزیابی دقیق از این دیدارها زود است. پیشتر رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرده بود حزبش برای تشکیل دولت ائتلافی هیچ پیش شرط و تعصبی ندارد.

کد N889717

وبگردی