آفتاب
وزیر خارجه ترکیه:

توافق هسته‌ای با ایران تاثیر مثبت مستقیمی بر ترکیه خواهد داشت

توافق هسته‌ای با ایران تاثیر مثبت مستقیمی بر ترکیه خواهد داشت

وزیر امور خارجه ترکیه، از توافق هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران استقبال کرد و گفت که این توافق به نفع اقتصاد منطقه‌ای بوده و تاثیر مثبت مستقیمی بر ترکیه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، مولود چاوش اوغلو در پی اعلام توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 از برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پس از این توافق استقبال کرد و گفت که این مساله در اقتصاد منطقه‌ای نقش مثبتی ایفا کرده و تاثیر مثبت مستقیمی بر ترکیه خواهد داشت.

با این حال چاوش اوغلو، از تهران خواست تا در سیاستهای منطقه‌ای خود بازبینی کند.

وی در کنفرانس خبری مشترکی با ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق در شهر آنکارا که پس از اعلام برقراری توافق میان ایران و 1+5 در وین برگزار شد، گفت: آنکارا پس از بررسی جزئی‌تر اعلامیه امروز وین بیانیه‌هایی با جزئیات بیشتر منتشر خواهد کرد اما در مرحله فعلی ترکیه از توافق با ایران استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: از اکنون به بعد مهم این است که این توافق را با شفافیت کامل عملی سازیم. این توافق و پیگیری آن بر ثبات در منطقه تاثیر خواهد داشت و برداشته شدن تحریم‌های ایران نیز باعث تاثیر بر اقتصاد منطقه ای شده و تاثیر مستقیمی نیز بر ترکیه خواهد داشت.

چاوش اوغلو بر گفت‌وگوی سیاسی برای دستیابی به راه حل مشکلات تاکید کرد.

همچنین ابراهیم الجعفری،‌ همتای عراقی چاوش اوغلو نیز به نوبه خود گفت توافق هسته ای با ایران و اجرای آن برای برقراری ثبات در منطقه کلیدی است.

انتهای پیام

کد N889645

وبگردی