آفتاب

ادای احترام دیوید کامرون به مذاکره کنندگان میان ایران و 1+5

ادای احترام دیوید کامرون به مذاکره کنندگان میان ایران و 1+5

نخست وزیر انگلیس با استقبال از توافق میان ایران و 1+5 این توافق را تاریخی خواند که منجر به امن‌تر شدن جهان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، در واکنش به برقراری توافق میان ایران و 1+5 در روز سه‌شنبه نسبت به شرکت کنندگان در مذاکرات میان ایران و 1+5 در شهر وین اتریش ادای احترام کرد.

نخست وزیر انگلیس در بیانیه خود ضمن تکرار ادعای واهی تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی پس از دیپلماسی مداوم و تحریم‌های سخت، یک توافق تاریخی با ایران را حاصل کرد. می خواهم به همه کسانی که بدون خستگی در چند ماه گذشته تلاش کرده‌اند تا این توافق را حاصل کنند ادای احترام کنم. چنین توافقی مستلزم رهبری، جسارت و قاطعیت در هر دو سوی مذاکرات بود.

وی افزود: اکنون فرصتی واقعی برای ایران وجود دارد تا از این توافق در زمینه اقتصادی سود ببرد اما این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که ایران همه اقدامات مورد توافق گرفته را که برای برای رفع کامل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ایش لازم هستند عملی سازد.

وی تاکید کرد: البته این توافق همه مشکلات را حل نخواهد کرد. ما به همکاری با شرکای‌مان در منطقه ادامه خواهیم داد، تا ثبات و امنیت را تضمین کنیم.

همچنین لرد لامونت، رئیس اتاق بازرگانی ایران-انگلیس نیز با استقبال از توافق هسته‌ای با ایران گفت: توافق هسته‌ای مورد مذاکره قرار گرفته میان ایران و 1+5 جسورانه و درست است.

وی خاطرنشان کرد: تنها جایگزین برای توافق از طریق مذاکره مداخله مستقیم نظامی بود که برای منطقه وجهان فاجعه بار بود. ایران بر خلاف نگرانی برخی از همسایگانش، می‌تواند نقشی مثبت و سازنده در منطقه از جمله در جنگ با گروه تروریستی داعش ایفا کند. امیدوارم این توافق به تدریج راه را برای روابط بهتر با ایران در زمینه همه مسائل هموار کند.

انتهای پیام

کد N889618

وبگردی