آفتاب
سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا:

افشای دلایل ناخشنودی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای با ایران

افشای دلایل ناخشنودی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای با ایران

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز در مصاحبه ای به تشریح دلایل ناخوشنودی این رژیم از توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز در مصاحبه ای به تشریح دلایل ناخوشنودی این رژیم از توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران پرداخت.

«مایکل اورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: توافق هسته ای کنونی با ایران نه تنها تهدیدی برای اسراییل، بلکه یک خطر برای کل جهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار در عمرم  این اعتقاد را دارم که تقریباً تمامی اسرائیلی ها از راست، چپ، مذهبی، عرب و یهود همه و همه این توافق را فاجعه آمیز قلمداد می کنند.

اورن افزود: این دلایل ممکن است برای هر کسی آشکار نباشد، اما تمامی ۱۰۰ صفحه متن توافق کنونی مدعی است که توان ایران برای ساخت بمب اتمی را از بین برده است. در این متن از بازرسی های بین المللی از تأسیسات هسته ای ایران سخن گفته شده است، اما هیچ یک به طور واقع بر بازرسی های نامحدود و سرزده تصریح نکرده است. برای تعداد سانتریفیوژها که ابزار غنی سازی اورانیوم برای ساخت تسلیحات هسته ای هستند نیز محدودیت هایی وضع شده است، اما تنها برای مدت یک دهه و از همه بدتر اینکه در این مدت زمان، هیچ سانتریفیوژی جمع آوری نمی شود.

او دلیل دیگر نگرانی خود را چنین گفت: چون ایران بر اساس توافق امروز می تواند به فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای خود ادامه دهد، بنابراین قابلیت بهره مندی از فن آوری های پیشرفته تری را خواهد داشت که می تواند در تولید تسلیحات هسته ای حتی با سرعت بیشتری نیز به ایران کمک کند.

وی بی توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است، ادعای تکراری صهیونیست ها را باز هم این چنین مطرح نمود: در توافق هسته ای کنونی، بدون اینکه از ایران تضمینی دال بر عدم کمک به جنگ افروزی در خاورمیانه گرفته شود، حق ایران برای دست یابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته شده است.

لذا با این توصیف، نمی توانیم مانند ایرانی ها مراسم جشن را در اسراییل برپا کنیم.

کد N889524

وبگردی