آفتاب

ثبت امضای بیش از 1000 رسانه‌یی در حمایت از مذاکره‌کنندگان

ثبت امضای بیش از 1000 رسانه‌یی در حمایت از مذاکره‌کنندگان

جمعی از اهالی رسانه و شخصیت‌های سیاسی طی بیانیه‌ای با بیش از 1000 امضا از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

"نبض ثانیه‌ها این بار به وقت وین می‌زند تا از پس مذاکراتی فشرده که حالا هفته‌ها به طول انجامیده است، هتل تاریخی کوبورگ بار دیگر تاریخ‌ساز شود. شاید از روزی که دولت تدبیر و امید با شعار حل و فصل پرونده هسته ای یک بار برای همیشه روی کار آمد و استارت تغییر فضای دنیا نسبت به کشورمان را در کمتر از 100 روز زد، کمتر کسی گمان می‌کرد، طی دو سال ایران در منطق مذاکره و گفت و گو به دستاوردهای مهمی رسیده و قدرت‌های جهانی را تسلیم حقوق اساسی ملت ایران کند.

امروز پس از گذشت بیش از یک دهه از آغاز گفت و گوهای هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی و از ورای عقلانیت و اعتدالی که ارمغان تفکر ایرانیانی است که در پای صندوق های رأی به تغییر ریل این مذاکرات رأی دادند کشور در مسیری قرار گرفته است که آینده‌ای جز توسعه و پیشرفت همه جانبه در سایه صلح و امنیت و تعامل سازنده با محیط بین الملل برای آن تصوری نیست. مردان کارآزموده سیاست خارجی و سرداران دیپلماسی در ماه‌های اخیر با حماسه‌آفرینی و کار و تلاش شبانه روزی میهن عزیزمان را در آستانه تاریخی ترین توافق سیاسی با کشورهای دنیا قرار داده‌اند که از رهاورد آن مردم می‌توانند بار دیگر رنگ آرامش را در همه ابعاد زندگی اجتماعی - اقتصادی‌شان احساس کنند. آنچه که در تمام مدت این دو سال بر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به خصوص دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه توانمند و غیرت مدار کشورمان گذشت حکایت پر رمز و راز ایستادگی کسانی بود که به پشتوانه عظیم ملت ایران و با هدایت های دقیق و موشکافانه رهبری معظم انقلاب و حمایت های امیدوار کننده ریاست محترم جمهوری اسلامی توانستند قدرت منطق ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند و برگ زرینی در تاریخ دیپلماسی بیافرینند.

حالا اما قطار کند و طویل مذاکرات هسته ای که در روزگاری به عرصه روایت های تاریخی و مجادلات بیهوده تبدیل شده بود در ایستگاه پایانی توقف خواهد کرد تا برای اولین بار کشوری در دنیا بدون جنگ و یا هر گونه هزینه قابل توجه برای کشورش از ذیل منشور هفتم سازمان ملل متحد خارج شود. از سوی دیگر ایران ضمن یک تعامل منطقی و در یک بازی برد – برد به خواسته‌های منطقی خود برای ادامه راه هسته‌ای شدن و در کنار آن اعتمادسازی عمومی در جهت عدم حرکت به سوی تسلیحاتی شدن این صنعت مهم دست پیدا کرده است. اکنون فارغ از تایید توافق نهایی هسته ای توسط مجالس کشورها موضوع مهم تلاش خستگی ناپذیر دولتمردان کشورمان برای اثبات حقانیت ایران از جایگاه گفت و گو و مذاکره است تا بار دیگر دنیا قدرت فرهنگ ایران و ایرانی را به تماشا بنشیند.

بار دیگر لازم است ضمن تشکر از همه کسانی که در طول سال های گذشته و از ابتدای مسیر آغاز گفت و گو ها در دولت اصلاحات به هر نحوی در مسیر مذاکرات هسته ای گام برداشته اند با تبریک بزرگ ترین دستاورد دیپلماتیک تاریخ ایران، از زحمات بی شائبه وزیر لایق و کاردان جمهوری اسلامی جناب آقای ظریف و کلیه معاونین و مدیران و کارشناسان وزارتخارجه کشورمان و همچنین جناب آقای صالحی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی و معاونین و کارشناسان این سازمان تقدیر و تشکر خالصانه شود. باشد که در این شب‌های عزیز به لطف خوان کرم الهی روز به روز بر عزت و توفیقشان در مسیر خدمت به کشور افزوده شود."

انتهای پیام

کد N889479

وبگردی