آفتاب

روحانی: دو ماه تا روز توافق باقی مانده است/ امروز مهمترین روز در 12 سال گذشته بود/5/

روحانی: دو ماه تا روز توافق باقی مانده است/ امروز مهمترین روز در 12 سال گذشته بود/5/

رئیس جمهور گفت: توافق ایران با 1+5 مراحلی دارد، امروز مرحله اول بود. یعنی مرحله ای که همه شش کشور بر متن توافق و ضمائم آن اتفاق نظر کردند. امروز، روز بیانیه مشترک بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود پس از اعلام توافق هسته ای ايران با 1+5 گفت: در روزهای اینده باید متنی که برای شورای امنیت سارمان ملل تهیه شده، در این شورا به تصویب برسد. این تصویب ذیل ماده 25 و در مواردی که لغو قطعنامه های قبلی است، ذیل ماده 41 قرار می گیرد و نه ذیل ماده هفت.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: امروز روز بیانیه مشترک است، چند روز بعد که سازمان ملل تصویب می کند می شود روز نهایی شدن و حدود دو ماه بعد می شود روز توافق که اتحادیه اروپا و امریکا تحریم ها را لغو می کنند. آن رو روز توافق است. دو ماه بعدش می شود روز اجرای توافق. گرچه مراحلی را پیش رو داریم و امروز یک مرحله از آن است، اما این مهمترین روز در 12 سال گذشته است. امروز روزی است که بعد از 12 سال فعالیت هسته ای ایران را به رسمیت شناختند و گفتند در زمینه تحقیقات هسته ای به ایران کمکم خواهند کرد. امروز اعلام کردند که همه تحریمها لغو خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امروز هم یک پایان است و هم یک آغاز. پایان تحریمها برای ملت ایران و شروعی برای همکاریهای جدید در جهان است.

وی گفت: امروز تنها مردم شیراز و اصفهان و خراسان و اهواز و... به خاطر اینکه فکر می کنند که زنجیرهای تحریم شکسته می شود خوشحال نیستند، ببلکه مردم غزه و لبنان و فلسطین هم خوشحالند. چرا که تلاش های واهی رژیم صهیونیستی در 23 ماه گذشته به نتیجه نرسید.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز منطقه هم خوشحال است؛ چراکه فشار بر منطقه به بهانه سلاح هسته ای ایران برداشته می شود.

وی تصریح کرد: امروز اگر 1+5 می گوید که ایران را از ساختن بمب اتم بازداشتیم، باید بدانند که بر اساس فتوای رهبری، ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نخواهد بود. بنابراین اگر می خواهند از داستاوردها سخن بگویند باید از دستاورد واقعی سخن بگویند.

ادامه دارد....

27213

 

کد N889442

وبگردی