آفتاب
صادق خرازی:

دستاوردهایی که ضامن امنیت و منافع ملی است قابل حراج و مذاکره نیست

دستاوردهایی که ضامن امنیت و منافع ملی است قابل حراج و مذاکره نیست

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل با بیان اینکه دستاوردهایی که ضامن امنیت و منافع ملی است، قابل مذاکره، حراج و واگذاری نیست تاکید کرد: اگر امروز ایستادگی نکنیم فردا در تمام مسائل از ما باج‌گیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدصادق خرازی، سفیر اسبق ایران در سازمان ملل در گفتگوی زنده با شبکه خبر سیما در پاسخ به این سوال که چه نکاتی در جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته ای باید لحاظ شود؟، اظهار کرد: مباحثی که مربوط به هویت ملی ایران است، باید در توافق و جمع بندی نهایی مدنظر قرار گیرد. یعنی آنچه مرز بین خط قرمزها، وادادگی و ایستادگی است.

وی افزود: ما تکنولوژی هسته‌ای‌مان وارداتی و اجاره ای نبوده است، بلکه برآمده از دانش بهترین فضلا و دانشمندان ما است و مردم ایران طی ۱۲ سال گذشته هزینه بسیاری را برای آن پرداخته اند.

خرازی با بیان اینکه دستاوردهایی که ضامن امنیت و منافع ملی است، قابل مذاکره، حراج و واگذاری نیست، عنوان کرد: یکی از این دستاوردها مساله تحقیق و توسعه است. هر ملتی که بخواهد کشورش همپای تحولات و دانش جهانی حرکت کند، باید تحقیق و توسعه داشته باشد.

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ما نمی توانیم توافقی را قبول کنیم که پیشرفت ملت ایران را تامین نکند.

خرازی تصریح کرد: اگر امروز ایستادگی نکنیم فردا در تمام مسائل می خواهند از ما باج‌گیری کنند. دانش هسته ای یک دانش مادر محسوب می شود و به دلیل اتمام انرژی های فسیلی در سال های آینده هر کشوری می خواهد این دانش را تنها در اختیار خود داشته باشد.

کد N889020

وبگردی