آفتاب
تام کاتن:

مقاومت کنگره در برابر توافق هسته‌ای/دارایی ایران را آزاد نمی کنیم

مقاومت کنگره در برابر توافق هسته‌ای/دارایی ایران را آزاد نمی کنیم

کنگره آمریکا که در آستانه حصول توافق هسته ای اهرم فشار خود را سنگین تر کرده است بار دیگر «تام کاتن» را به صحنه فرستاد تا بازار تبلیغات منفی علیه ایران را گرم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی. ان. ان، «تام کاتن» سناتور تند روی آمریکایی دیروز دوشنبه در آخرین تلاش خود برای سنگ اندازی در مسیر توافق هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵  مدعی شد: آنگونه که از اخبار بر می آید توافق هسته ای ایران از سوی هر دو حزب حاضر در کنگره آمریکا به چالش کشیده خواهد شد.

وی با گزافه گویی ادامه داد: دارایی ایران به دلیل حمایت این کشور از تروریست توقیف شده است. با توجه به مسیری که مذاکرات طی سه ماه گذشته طی کرده است و بر اساس آنچه که به سمع ما رسیده است، گمان می کنم که کنگره آمریکا به وضوح در برابر تسلیم صدها میلیارد دلار به ایران مقاومت خواهد کرد. اصلا تصور نمی کنم که هیچ سناتور یا نماینده آمریکایی به نفع واگذاری ۱۰۰ میلیارد دلار به ایران رای دهد و در عین حال حتی به رفع تحریم های تسلیحاتی ایران هم فکر کند.

کاتن هشدار داد: دموکرات های کنگره بهتر است در هنگام تصمیم گرفتن درباره توافق وین خوب فکر کنند. هر سناتور یا نماینده ای که به این توافق رای آری بدهد ۵ یا ۱۰ سال بعد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد، مسئول پاسخگویی به مردم آمریکا خواهد بود.

تام کاتن، سناتور جوان ایالت آرکانزاس آمریکاست که به امید کسب شهرت هر از چند گاهی دست به اقدامات نسنجیده ای می زند که حتی از سوی خود حزب جمهوری خواه هم قابل تایید نیست. وی بانی نگارش نامه سرگشاده ۴۷ سناتور جمهوری خواه به رهبران ایران بود. مضحک ترین خطای وی وقتی بود که در ادامه یکی از خطابه های خود تهران را نیز در شمار یکی از چهار پایتختی اعلام کرد که تحت نفوذ ایران است – اشتباهی که به وضوح نشانه خامی و بی تجربگی وی است.

کد N888839

وبگردی