آفتاب

انتخابات پارلمانی مصر ماه اکتبر آغاز می‌شود

انتخابات پارلمانی مصر ماه اکتبر آغاز می‌شود

مقامات قاهره اعلام کردند مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر از ابتدای ماه اکتبر آتی آغاز خواهد شد و مرحله دوم آن درنیمه نوامبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، رفعت قمصان، مشاور نخست وزیر مصر در امور انتخابات اعلام کرد: مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر از ماه اکتبر آینده آغاز خواهد شد و پارلمان جدید حداکثر تا ابتدای ماه دسامبر تشکیل خواهد شد.

قمصان تاکید کرد: به محض بازتشکیل کمیته عالی انتخابات جدول زمانی برگزاری این انتخابات اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد پس از آنکه پنج تن از هفت عضو فعلی کمیته عالی انتخابات به سن بازنشستگی رسیدند و با برکناری دیگر اعضا از سمت‌های خود در 30 ژوئن گذشته، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور کشور به زودی در حکمی نام اعضای جدید این کمیته را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، یک منبع دولتی در مصر تاکید کرد کمیته مالی انتخابات، اولین نشست خود با حضور اعضای جدید را پس از تعطیلات عیدفطر و برای اعلام رسمی جدول زمانی برگزاری انتخابات برگزار خواهد کرد.

کمیته مذکور دوشنبه اعلام کرد: سه قانون مربوط به برگزاری انتخابات را به دبیرخانه کل ارجاع داده است و این قوانین شامل، تقسیم مراکز انتخابات پارلمان و حقوق سیاسی می‌باشد.

قرار بود انتخابات پارلمانی در مارس گذشته برگزار شود، اما تجدیدنظر در مورد لغو قانون "تقسیم مراکز انتخاباتی" در دادگاه عالی قانون اساسی منجر به توقف اجرای انتخابات شد.

انتخابات پارلمانی مصر سومین گام در نقشه راهی است که در سوم ژوئیه 2013 معرفی شد. این نقشه راه شامل تدوین قانون اساسی جدید برای کشور که در ژانویه گذشته تصویب شد و انتخابات ریاست جمهوری که در اواسط سال گذشته صورت گرفت و نیز انتخابات پارلمانی است که مرحله اول آن ابتدای ماه اکتبر آینده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N888831

وبگردی