آفتاب

کوبورگ، وین-تهران، ایران؛ مردم، رسانه‌ها و انتظار خوش هسته‌ای

کوبورگ، وین-تهران، ایران؛ مردم، رسانه‌ها و انتظار خوش هسته‌ای

خبرهای ارسالی از وین همگی از این امر حکایت دارند که تا ساعاتی دیگر انتظاری ۱۳ ساله به پایان می رسد و نتیجه گفتگوهای بلند مدت جمهوری اسلامی با کشورهایی که خود را قدرت جهانی می دانند مشخص می شود.

خبرگزاری مهر- سرویس بین الملل : امروز سه شنبه ۲۳ تیرماه به سراغ سایت های مختلف خبری، شبکه های اجتماعی، روزنامه ها، خبرگزاری ها، شبکه های خبری و در کل هر وسلیه ای که از آن برای انتقال پیام استفاده می شود می روی یک تیتر مشترک می بینی و می شنوی و آن افزایش چشمگیر احتمال توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ در این روز است. 

مذاکره کنندگان ایران و کشورهای ۱+۵ نزدیک به ۲۰ روز است که در هتل کوبورگ وین در حال مذاکره هستند؛ گفتوگوهایی که در روزهای گذشته بسیار سخت و نفس گیر شده و حتی خبرهایی درباره بگو مگوی وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز منتشر شده بود. 

می گویند مذاکرات تمام شده و حاصل این گفتگوها جمع بندی شده و به پایتخت ها ارسال شده تا پس از تائید خبر توافق هسته ای منتشر شود. 

اغلب رسانه ها از ساعت ۱۳ امروز به عنوان موعد اعلام خبر نهایی مذاکرات یاد می کنند و جالب اینکه در عین محرمانه بودن مذاکرات انجام شده، رسانه های غربی مدعی هستند به برخی از جرئیات توافق شده دست یافته اند. 

این رسانه ها از مواردی به عنوان جزئیات توافق ایران و ۱+۵ یاد می کنند که در ماه های گذشته بحث و جدل های زیادی در خصوص آنها میان ایران و کشورهای ۱+۵ درگرفته بود. 

البته در شبکه های اجتماعی ایران نیز مطلبی منتشر شده که ادعای می کند «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده ایران، تصویری را در اینستاگرام منتشر کرده که این تصویر حکایت از حصول توافق میان تهران و ۱+۵ دارد.

گمانه زنی و پیش بینی یکی از خصوصیات انتظار است. این انتظار برای ایرانی های شیرین است چون بنا به گفته مقامات جمهوری اسلامی نتیجه مذاکرات چه توافق باشد چه عدم توافق، ایران صاحب یک پیروزی دیگر شده زیرا با پیش گرفتن مسیر مذاکره و عمل به تعهدات خود نشان داد که هیاهو و ادعاهای مطرح شده درباره برنامه هسته ای آن دروغی بیش نبوده است.

کد N888777

وبگردی