آفتاب

مذاکرات وزیر خارجه ایتالیا با مقامات مصر/سامح شکری از مواضع غرب در قبال تروریسم انتقاد کرد

مذاکرات وزیر خارجه ایتالیا با مقامات مصر/سامح شکری از مواضع غرب در قبال تروریسم انتقاد کرد

عبدالفتاح سیسی با قدردانی از موضع حمایتی ایتالیا از تلاش‌های مصر در زمینه مبارزه با تروریسم از واکنش سریع ایتالیا به انفجار علیه کنسولگری این کشور در قاهره تشکر کرد، وزیر خارجه ایتالیا نیز در دیدارهایش در قاهره بر ادامه همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا با قدردانی از موضع حمایتی ایتالیا از تلاش‌های مصر در زمینه مبارزه با تروریسم، از واکنش سریع ایتالیا به انفجار علیه کنسولگری ایتالیا در قاهره تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تروریستی که اخیراً در چند کشور رخ داد تاکیدی بر این است که تمامی گروه‌های تروریستی و تندرو اندیشه خود را از یک منبع می‌گیرند و ارتباط مستحکمی در سطح فکری و لجستیکی دارند بنابراین مقابله با این گروه‌ها باید فراگیر باشد.

سیسی در خصوص درگیری‌ها در لیبی نیز گفت: باید تحرکات سریع و کارآمدی به دلیل خطرناک بودن اوضاع در لیبی صورت بگیرد. جامعه بین‌الملل نیز باید هرچه سریع‌تر به درخواست قاهره برای حمایت از «ارتش ملی لیبی» و توقف حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های «تروریستی» در لیبی پاسخ مثبت دهد.

در همین حال وزیر خارجه ایتالیا در کنفرانس خبری با سامح شکری همتای مصری‌اش گفت: انفجارها و تلاش‌ها جهت بر هم زدن همکاری میان مصر و ایتالیا شکست خواهد خورد و من تاکید می‌کنم که دوستی و همکاری ما از اقداماتی چون انفجار علیه کنسولگری ایتالیا در قاهره تاثیر نخواهد پذیرفت.

همزمان، سامح شکری گفت: ما این مساله را نمی‌فهمیم که برخی از پایتخت‌ها و مراکز مهم سیاسی در غرب با برخی از سازمان‌هایی در تماس هستند که با تعبیر متناقض «تندروی میانه‌رو» معرفی می‌شوند.

این وزیر مصری مشخص نکرد که منظورش از پایتخت‌ها و مراکز سیاسی کدام کشورها هستند.

وی افزود: ما همچنین این مساله را نمی‌فهمیم که تماسی با این سازمان‌ها در سطح سیاسی وجود دارد و این امر آنها را تحریک می‌کند که به اقدامات خود ادامه دهند و طرف‌های بیشتری آنها را به رسمیت بشناسند و با طرف‌های بین‌المللی تماس داشته باشند.

سامح شکری در خصوص موضع کشورهای غربی نسبت به حملات تروریستی در مصر گفت: ما این مساله را نمی‌فهمیم که روزنامه مهمی چون روزنامه واشنگتن پست آمریکا زمینه‌ای را مقابل یک گروه تروریستی باز می‌کند که به رابطه‌اش با القاعده معروف است تا این گروه دیدگاه خود را مطرح سازد. به گونه‌ای که یک تشکل سیاسی در این روزنامه به شمار آمده است.

این سخنان شکری در واکنش به این امر مطرح شد که روزنامه واشنگتن پست جمعه گذشته مقاله‌ای از لبیب النحاس، مسوول روابط خارجی گروه تروریستی «احرار الشام» منتشر کرد.

مسوول دستگاه دیپلماسی مصر عنوان داشت: مصر پیشرو کشورهایی است که در ائتلاف‌های بین‌المللی که برای مقابله با تروریسم در عراق و سوریه ایجاد شدند، مشارکت کرد.

انتهای پیام

کد N888738

وبگردی