آفتاب

تشکر نایب رئیس مجلس از مذاکره کنندگان/ طنین شعار مرگ بر آمریکا در مجلس

تشکر نایب رئیس مجلس از مذاکره کنندگان/ طنین شعار مرگ بر آمریکا در مجلس

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعهد، ایمان و شجاعت و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعریف شده و تعیین شده پای می فشارند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، افزود: در دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان های انقلاب بوده ایم و هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در سایه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان اخیر معظم له در دیدار مسوولان نظام در ماه مبارک رمضان ، تیم مذاکره کننده هسته ای ضمن پافشاری بر اصول نشان داده اند که می توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع و راه را برای آزادی ملت ها و خلق نظام های سیاسی مقتدر و مستقل همراه کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما ضمن تشکر و تقدیر از زحمات هیات مذاکره کننده هسته ای و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نتیجه مذاکرات تضمین کننده مصالح ملی و منافع ملت بزرگ ایران باشد.

ابوترابی فرد اظهار داشت: مجلس نیز از چارچوب وظایف قانونی خویش و مصوبه مجلس بر این مهم نظارت و وظایف قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه و پیشرفت و حتی رشد اقتصادی کشور در گرو تصمیمات درست و اقدامات دانش بنیان است و نه مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیراصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ کردن حجم دولت و دستگاه های اجرایی و رشد هزینه های اداری کشور.

وی ادامه داد: البته ما نگاه جزیره ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی کنیم و اعتقاد راسخ داریم که ملت بزرگ ایران می تواند استفاده بایسته از ظرفیت های ملی خویش و استعدادهای انباشته و متراکمی که در اختیار دارد و با استفاده از نیروی انسانی عالم و توانمند می تواند راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ و رفاه ملت ایران هموار کند.

ابوترابی فرد افزود: راه عزت و اقتدار ملی در وحدت و همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و خلق اقتصاد مقاومتی است که امیدوارم با استفاده بایسته از ظرفیت هایی که در فراروی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت و صفحه جدیدی که فراروی ملت عزیز گشوده خواهد شد ؛ گام های بلند ، استوار و مبتنی بر دانش و علم و تولید حداکثری و مصرف مدیریت شده را برداریم و ایران را در جایگاه وارسته آن قرار دهیم.

این سخنان ابوترابی فرد با شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» نمایندگان مجلس همراه شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران با گذر همراه با اقتدار، عزت و ثبات قدم از تحریم های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با ثبات قدم و با وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه های اسلامی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب عبور کرد.

ابوترابی فرد افزود: ملت بزرگ ایران مفتخر است که در سخت ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت، بزرگ ترین حماسه های ملی را خلق کرد و با حضور در راهپیمایی های بزرگ ملی از جمله روز جهانی قدس و 22 بهمن بر حقوق ملت بزرگ ایران پای فشرد و از حقوق هسته ای خویش دفاع و همچنین بر اصول و ارزش های انقلاب تاکید کردند.

ابوترابی فرد یادآور شد: در همین دوران تحریم شاهد همدلی و همزبانی دولت و مجلس برای برون رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان های انقلاب بوده و هستیم.

/2727

 

کد N888673

وبگردی