آفتاب

آمریکا به دنبال گسترش آموزش نظامیان ارتش اوکراین

آمریکا به دنبال گسترش آموزش نظامیان ارتش اوکراین

یکی از ژنرال‌های ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد، مقام‌های واشنگتن در حال بررسی توسعه عملیات آموزش ارتش در اوکراین هستند تا شامل ارتش و نیروهای عملیاتی ویژه نیز شود و احتمالاً بر روی موضوعاتی از جمله تاکتیک‌ها متمرکز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال بن هاجز، رئیس نیروهای ارتش آمریکا در اروپا گفت، توسعه عملیات‌ها از آموزش نیروهای وزارت کشور تا آموزش سایر نیروها زیر نظر وزارت دفاع بدین معنا نیست که این دولت می‌خواهد اوکراین را به تسلیحات کشنده مجهز کند.

هاجز افزود: گمان می‌کنم اینها مسائل کاملاً متفاوتی هستند. عملیات آموزشی‌ای که هم‌اکنون اجرا می‌شود، با استفاده از تجهیزات خود آنهاست.

دولت ایالات متحده آمریکا نیروهای اوکراینی را به کمک "غیرکشنده" مجهز کرده است تا با شبه‌نظامیان اوکراینی روس‌گرا مقابله کنند اما این دولت تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای ارسال تاکید کرد که ایالات متحده تجهیزاتی به ارزش میلیون‌ها لار در اختیار اوکراین قرار داده است که شامل خودروهای زرهی هاموی، کلاه‌خود، جلیقه ضدگلوله، دوربین‌های دید در شب و هزاران پوند کمک‌های پزشکی می‌شود.

آمریکا همچنین رادارهای سبک ضدخمپاره در اختیار اوکراین قرار داده است و هاجز گفت که «آمریکا فکر نمی‌کرده است که آنها بتوانند به خوبی» از آن استفاده کنند. وی جزئیاتی درباره اینکه اوکراینی‌ها چگونه از این سیستم استفاده می‌کنند، ارائه نکرد. رادارهای مذکور می‌تواند مسیر حرکت خمپاره‌های شلیک شده را تشخیص داده و آن را هدف بگیرد.

وی افزود: روس‌ها به دنبال این رادار هستند، چون کارآمدی آن را می‌بینند.

اقدام سال گذشته روسیه در الحاق شبه‌جزیره کریمه و اتهام‌زنی‌ها به مسکو در رابطه با حمایت از شورشیان ضددولت، موجب شد تا ایالات متحده آموزش نیروهای اوکراینی را افزایش دهد و اقدامات دیگری را برای مطمئن کردن متحدان ناتو در نزدیکی روسیه به کار ببندد. آنها همچنین در پی افزایش کمک به اوکراین هستند که عضو ناتو نیست و در عین حال مدعی هستند که نمی‌خواهند درگیری‌ها شدت بیابد.

انتهای پیام

کد N888570

وبگردی