آفتاب

مرعشی: خودخواهی‌ها هنوز در احزاب وجود دارد

مرعشی: خودخواهی‌ها هنوز در احزاب وجود دارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: خودخواهی‌ها، خودپسندی‌ها و رفتارهای ناشایست هنوز در احزاب کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حسین مرعشی شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ حزب کارگزاران سازندگی استان مازندران که در ساری برگزار شد، گفت: موضوع هسته‌ای از پیچیده‌ترین موضوعات کشور است و حتی بسیاری از کشورها موفق نشدند به سلامت از زیر بار این مهم عبور کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور با بیان اینکه دوگانگی سیاست غربی‌ها از واقعیات در دنیا است،تصریح کرد:در ژاپن دستیابی به حق فناوری هسته ای این کشور 25 سال طول کشید و آژانس بین‌المللی همه زمین‌های ژاپن را شخم زد تا تحریم‌های ژاپن را لغو کرد.

مرعشی تسلیم شدن در برابر دشمنان را اقدامی بیهوده دانست و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید رئیس‌جمهور،فرد کار دیده‌ای را فرستاد که توانست صحنه بین‌المللی را عوض کند و راه جدیدی را برای ملت ایران باز کند.

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری با روی کارآوردن شخصیت‌های خردمند توانست تحریم‌ها را مدیریت کند و با گفت‌وگو مسئله هسته ای ایران را حل کند، افزود: ایران اولین کشوری است که از ذیل بند هفتم شورای امنیت به سلامت خارج شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور گفت:در آینده نزدیک انتخابات مجلس را داریم که باید انسان های بزرگ و صاحب فکر و خردمند به مجلس بفرستیم.

مرعشی اظهار کرد: امروز صدها مدیر توانمند کشوری از عرصه تصمیم‌گیری‌های کشور برکنار هستند و اینجاست که روحانی باید گفت‌وگوی ملی و درون ملی را راه‌اندازی کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور با انتقاد از اداره سلیقه‌ای برخی دولت‌ها در کشور گفت: کلمه فساد جوابگوی دولت گذشته نیست و وقتی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول ناپدید می شود این چپاول است؛ کاسبی نیست؛ دلالی نیست؛ اصل مال به هدر رفته است.

مرعشی با تاکید بر اینکه کفایت افراد مهمتر از صلاحیت افراد است، ابراز عقیده کرد: نماینده مجلسی که با فشار بر وزیر می‌خواهد امتیاز بگیرد و وقتی امتیاز گرفت امضای خود را پس می‌گیرد نمی‌تواند برای این کشور کاری از پیش ببرد.

وی افزود: ما باید با درس گرفتن از گفت‌وگوی بین‌المللی گفت‌وگوی داخلی را پایه‌گذاری کنیم.

این فعال سیاسی گفت: در تجربه انتخابات 92 عارف در یک اقدام خردمندانه به نفع روحانی کنار رفت ولی این گونه رفتارهای سیاسی در انتخابات سال 84 را از نامزدها شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه در سال 84 زیر ساخت و امکانات کشور برای صنعتی شدن فراهم شده بود،افزود: دولت احمدی‌نژاد بهترین دوران صنعتی شدن ایران را از ما گرفت.

وی افزود: اعطای وام‌های خارجی، اصلاح قوانین مالیاتی، اصلاح قوانین، راه‌اندازی بانک‌ها و بیمه‌های خصوصی، افزایش قیمت نفت و... از عواملی بود که زمینه را برای صنعتی شدن ایران فراهم کرده بود.

مرعشی با بیان اینکه در دوره دولت نهم و دهم بیش از 600 میلیارد دلار نفت فروختیم و نیز بیش از 100 میلیارد دلار از قبل فروش سهام شرکت‌های دولتی درآمد کسب شد، گفت: در هیچ دولتی تا این مقدار درآمد حاصل کشور نشده بود ولی متاسفانه بخش زیادی از این درآمدها به هدر رفت.

وی با بیان اینکه خودخواهی‌ها، خودپسندی‌ها و رفتارهای ناشایست هنوز در احزاب وجود دارد، افزود: هیچگاه با مسائل استان بازی نکنید و با هم ید واحده برای انتخابات آینده باشید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تجربه 92 سرمایه همه ما است و تجربه 84 باعث عبرت، گفت: در مجلس پنجم حزب کارگزاران اقلیت نیرومندی را شکل دادند که از درون آن خاتمی را به عنوان رئیس‌جمهور رقم زدند ولی مجلس هفتم که مجلس ضعیفی بود احمدی‌نژاد را برگزیدند.

وی توجه و تمرکز بر منافع ملی کشور و ترجیح آن بر منافع حزبی و تمرکز بر وحدت جبهه اصلاحات را از شعارها و اعتقادات حزب کارگزاران عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N888540

وبگردی