آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

فلسفه اصلی رعایت عفاف و حجاب رسیدن به سعادت است

فلسفه اصلی رعایت عفاف و حجاب رسیدن به سعادت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: عفاف و حجاب ریشه در مبانی دینی ما دارد و مطمئناً رعایت این اصول به نفع جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «موضوع عفاف و حجاب یکی از مسائل بسیار مهم در دین اسلام است و همواره به آن توجه خاصی شده است» اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که حجاب مختص زنان است، در حالی که اگر به آیات 30 و 31 سوره نور دقت کنیم می‌بینیم که خداوند ابتدا مومنین را مخاطب قرار داده و پس از آن مومنات را.

وی گفت: پس حجاب و عفاف مختص زن و مرد است و مردان هم باید پاکدامنی و عفت را پیشه زندگی خود کنند و در همین سوره وقتی خداوند مومنات را خطاب قرار می‌دهد به ویژگی‌ها و خصوصیات بارزتری اشاره می‌کند آن هم به دلیل آفرینشی است که در وجود زن قرار دارد و با توجه به شرایط فیزیکی جسم زنان، آنها وظایف مهم‌تری بر عهده دارند و نباید در هر جا و هر مکانی زینت خود را آشکار کنند مگر آن مقدار که مجاز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: عفاف و حجاب ریشه در مبانی دینی ما دارد و مطمئناً رعایت این اصول به نفع جامعه است. وقتی خداوند دستوری را وضع می‌کند برای محدودیت نیست بلکه خیر و سعادت انسان در رعایت این حد و حدودها است که تأثیرات بسیار زیادی در جامعه دارد پس فلسفه اصلی رعایت عفاف و حجاب این است که انسان به سعادت می‌رسد.

سروستانی یادآور شد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی به برکت خون هزاران شهید مردم ما مقید به ارزش‌های دینی هستند و شاهد رشد معنویت و پاکدامنی در جامعه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: باید همه به قانون عفاف و حجابی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد توجه کنند و هر کسی در این راستا وظیفه‌ای بر عهده دارد. هر کدام از قوای سه‌گانه در قانون‌گذاری، اجرای قوانین و در برخورد با قانون‌شکنان باید دستورالعمل‌های جدیدی داشته باشند. همگان باید حدود الهی را رعایت کنند و با منکرات و نابسامانی‌ها به صورت قاطع برخورد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: اجرای قوانین اسلام از سوی مسئولین سبب سعادت جامعه می‌شود. پس از این‌که قانونی در جامعه وضع شد باید به اجرا در بیاید و قانون عفاف و حجاب هم از جمله اصولی است که تصویب شده و افراد جامعه باید به آن عمل کنند. خوشبختانه در اجرای این قانون جاهایی موفق بوده‌ایم و در جاهایی هنوز مشکلاتی وجود دارد که همت بالایی را می‌طلبد و افراد باید در جهت اجرای ارزش‌های دینی در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

سروستانی عنوان کرد: ترویج عفاف و حجاب در جامعه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل توجه به سبک زندگی است که مقام معظم رهبری همواره به آن اشاره کرده‌اند. این بحث ابعاد و زوایای مختلفی دارد و یکی از این ابعاد تحکیم پوشش عفاف و حجاب در خانواده‌هاست. خانواده‌های ما باید سعی کنند سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت را در زندگی خود جاری و ساری کنند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به عفاف و حجاب واقعی مراکز تربیتی و آموزشی هم بسیار تأثیرگذار هستند چرا که مخاطبان آنها نوعاً جوانان و نوجوانان هستند و باید برای این مراکز برنامه‌ریزی‌های کلانی صورت بگیرد تا جوانان با ارزش‌های دینی آشنا شوند و ‌آن ارزش‌ها را ملاک و محور خود قرار بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: عامل بعدی که در مقوله عفاف و حجاب تأثیر می‌گذارد مسئولین فرهنگی کشور هستند که هر کدام باید مسئولیت فرهنگی خود را اجرا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: ماهواره یکی از عواملی است که سبب از بین رفتن عفاف و حجاب می‌شود و باید با فعالیت‌های فرهنگی مناسب با این مقوله برخورد کنیم تا شاهد ترویج عفاف و حجاب در جامعه باشیم.

انتهای پیام

کد N888465

وبگردی