آفتاب

انتظار کاربران خبرآنلاین ازدولت پس ازتوافق هسته‌ای؛حل مشکلات اقتصادی، تعامل بیشتر با دنیاو آشتی ملی

انتظار کاربران خبرآنلاین ازدولت پس ازتوافق هسته‌ای؛حل مشکلات اقتصادی، تعامل بیشتر با دنیاو آشتی ملی

بیش از 200 نفر از کاربران خبرآنلاین، نظراتشان درباره اولویت‌های دولت پس از توافق احتمالی هسته‌ای را مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در این نظرسنجی از کاربران پرسیده بودیم که « اولویت دولت پس از توافق احتمالی در مذاکرات چه باید باشد؟ ». بیش از 70 درصد کاربران شرکت کننده در این نظرخواهی، معتقدند که اولویت دولت باید رفع مشکلات اقتصادی کشور باشد. حجم بیشتر این نظرات مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی، رانت خواری و اختلاس ها از یکسو و اشتغالزایی برای جوانان از سوی دیگر است.

مسائل سیاست داخلی وسیاست خارجی، اولویت دومی است که بر اساس نظرات کاربران محترم خبرآنلاین، باید در دستور کار دولت قرار بگیرد. تعامل بیشتر با دنیا در حوزه دیپلماسی و گشایش فضای سیاسی از آشتی ملی و حل مسائل به جا مانده از سال 88 گرفته تا تلاش برای تشکیل مجلس هماهنگ با دولت، مهمترین توصیه های کاربران در این بخش است.

ایجاد رفاه اجتماعی، توجه به مشکلات زیست محیطی بویژه کم آبی و ارتقای نظام سلامت در کشور از اولویت هایی است که کاربران خبرآنلاین در مسائل اجتماعی مطرح کرده اند. برخی کاربران نیز به لزوم تقویت توان نظامی کشور اشاراتی داشته اند.

در این میان تنها دو کاربر، مسائل فرهنگی را در اولویت دولت دانسته اند. یک نفر با این توضیح که «اگر فرهنگ درست بشه، همه چیز درست میشه»، خواستار اصلاح نظام فرهنگی کشور شده و کاربر دیگری هم خواستار بازشدن فضای فرهنگی کشور شده است.

برخی کاربران هم پاسخ هایی مطایبه آمیز به این سوال داشته اند. مثلا کاربری خواستار آموزش زبان انگلیسی به برخی مدیرانی شده که به دلیل فقدان تجربه در این زمینه، مسبب افزایش تحریم ها شدند. فرد دیگری خواستار توجه به زمین چمن ورزشگاه آزادی شده و کاربری هم فراهم آوری زمینه دانلو نرم افزارهای اورجینال را عنوان کرده است.

نظرات کاربران خبرآنلاین را به تفکیک در این جدول ببینید:

 

اولویت های مدنظر کاربران

جزئیات

سیاست خارجی

تعامل بیشتر با دنیا و افزایش رابطه با دیگر کشورها/ کمک به مردم فلسطین و یمن و حمایت از جبهه مقاومت بویژه در سوریه/ ارتقای ارزش پاسپورت ایرانی/ مداکره برای برقراری رابطه با آمریکا.

سیاست داخلی

آشتی جناحی و ایجاد فضای اعتدالی/ حل مسائل سال 88/ تشکیل مجلسی کارآمد/ عزل مدیران ناکارآمد و انتصاب مدیران همسو با دولت/ مبارزه با افراطی گری/اصلاح ساختار مدیریتی کشور/گشایش دوباره فضای سیاسی و رونق فعالیت های حزبی/ تعیین تکلیف با مخالفان دولت/ محاکمه و مجازات کسانی که باعث بروز مشکلات اقتصادی شدند/ حمایت از تشکیل احزاب واقعی و دموکراتیک.

اقتصاد

مبارزه با مفاسد اقتصادی/ رسیدگی به سرنوشت اختلاس ها/ کاهش قیمت دلار/ رفع زمینه های رانت و تبعیض/ کاهش تورم/ اصلاح ساختار نظام بانکی/ ارتقای سطح تولید/ کنترل نقدینگی/ جذب سرمایه گذاری خارجی/افزایش ارزش پول ملی/ احیای پروژه های عمرانی نیمه کاره/پرداخت بدهی بخش خصوصی/ تسهیل قوانین سرمایه گذاری/پرداخت مطالبات معوقه بانکی/ رونق بازار/ حل مشکل مسکن/هزینه منابع مالی بلوکه شده برای امور زیربنایی/ تک نرخی کردن ارز/ رقابتی کردن صنعت کشور بویژه در حوزه خودروسازی/تشکیل دوباره صندوق ذخیره ارزی/بومی سازی صنایع/ افزایش قدرت خرید ملت/ جلوگیری از هدررفتن بیت المال

اجتماعی

تقویت اقشار آسیب پذیر/ افزایش حقوق کارمندان/ارائه تسهیلات به حوزه سلامت/ حل مشکلات محیط زیستی/ اشتغالزایی برای جوانان/سرمایه گذاری در صنعت توریسم/ حل مشکل کم آبی و تالاب ها و دریاچه های کشور/کاهش هزینه های دارویی/ورود زنان به ورزشگاه ها/ مبارزه با بدحجابی و فساد اخلاقی/ رسیدگی به مردم زاهدان و مشکل ریزگردها/ ایجاد رفاه/ ثبت نام دوباره از کسانی که خواهان یارانه اند.

آموزش

افزایش سطح سواد عمومی/ انحلال دانشگاه های کم اعتبار /رفع معضل مدرک گرایی در کشور/ اصلاح ساختار علمی کشور.

نظامی

ارتقای تسهیلات نظامی/ خرید ادوات جنگی و افزایش توان بازدارندگی و تهاجمی.

 

/2727

 

کد N888439

وبگردی