آفتاب

اسکات واکر؛ نامزد جدید جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا

اسکات واکر؛ نامزد جدید جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا

فرماندار ایالت ویسکانسین دوشنبه شب نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از سوی حزب جمهوریخواه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، اسکات واکر پدیده سیاسی است که با برافراشتن پرچم ملی اتحادیه ها در ایالت هایی با اکثریت یقه آبی ها شعله تنش را برافروخت.

وی در جمع هواداران محافظه کار خود مهم ترین دلایل اعلام نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: اجازه دهید به شما بگویم که برای چه نامزد شده ام؛ من برای اصلاحات، رشد، امنیت و آرامش نامزد شده ام. واکر افزود: من قدرت را از واشنگتن به دست های کارگران سخت کوش و مالیات دهندگان در تمامی ایالت ها منتقل خواهم کرد زیرا که اصلاحات واقعی در حقیقت در این انتقال قدرت است.

به نوشته سی ان ان، مهم ترین رقیب اسکات واکر که در مراسم اعلام نامزدی اش بیش از ۵ هزار نفر شرکت کرده بودند، می تواند جب بوش پسر جرج بوش پدر و برادر کوچک تر جرج بوش پسر باشد.

همچنین نظرسنجی ها نشان می دهد که در ایالت آیوا که معمولا اولین ایالتی است که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می شود، اسکات واکر از جب بوش جلوتر است.

تاکنون بیش از ۱۰ نفر از حزب جمهوریخواه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرده اند و به نظر می رسد که جدی ترین رقیب آنها از جناح مخالف هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق از حزب دموکرات باشد.

 

کد N888426

وبگردی