آفتاب
سازمان ملل اعلام کرد:

۱۵ هزار کشته و ۳۰ هزار زخمی از ابتدای سال ۲۰۱۴ در عراق

۱۵ هزار کشته و ۳۰ هزار زخمی از ابتدای سال ۲۰۱۴ در عراق

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۱۵ هزار نفر در عراق کشته و حدود ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد تاکید کرد این آمار مربوط به افرادی است که کشته شدن آنها قطعی شده و ممکن است شمار قربانیان واقعی بیشتر از این تعداد باشد.

هیئت اعزامی سازمان ملل متحد به بغداد در گزارش خود شمار واقعی قربانیان را دست کم ۴۴ هزار و ۱۳۶ کشته و زخمی ثبت کرده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۴۷ نفر کشته و ۲۹ هزار و ۱۸۹ نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین در گزارش هئیت سازمان ملل آمده است، هزاران نفر از نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی داعش در درگیری ها کشته شده اند که نمی توان شمار دقیق آنها را مشخص کرد.

این در حالی است که استان های مختلف عراق شاهد درگیری ها خونین و نبرد همراه با تعقیب و گریز میان نیروهای عراقی و نیروهای مردمی از یک طرف و نیروهای مسلح افراطی از طرف دیگر بوده است. در این درگیری ها از خودروهای بمبگذاری شده، کمین ها و بمب های کارگزاری شده در نقاط مختلف استفاده شده است.

در همین راستا سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد در همین بازه زمانی درگیری ها در عراق منجر به آواره شدن ۳ میلیون نفر شده است. طبق گزارش مذکور طی سال های گذشته بیش از ۱۰۰۰ تروریست خارجی از حدود ۱۰۰ کشور به گروهک تروریستی داعش پیوسته اند.

کد N888347

وبگردی